اخبار
کد خبر : 5284 ۱۳۹۶/۰۹/۰۳   

اجازه ندهید بعضی فرصت طلبان از زلزله اخیر جو منفی ایجاد کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اجازه ندهید بعضی انسان های فرصت طلب از زلزله اخیر جو منفی ایجاد کنند.

به گزارش نای قلم، حجت السلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: عده ای فرصت طلب در کشور و خارج از کشور شروع به تفرقه کردند تا این شیرینی کمک مردم و مسئولین به زلزله زدگان را کم کنند و شروع به شایعه پراکنی کردند که این وسایلی که می فرستید را می دزدند و بدبینی ایجاد کردند، اجازه ندهید بعضی انسان های فرصت طلب از زلزله اخیر جو منفی ایجاد کنند.

وی از سلسله مباحث معاد به مسئله قیامت اشاره کرد و گفت: آیات و روایات نشان دهنده این است که عالم آخرت ناگهانی اتفاق خواهد افتاد خداوند می فرمایند: "کسانی که قیامت را تکذیب کردند پشیمان خواهند شد".

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: خداوند در جای دیگر می فرمایند: "کسانی که قیامت را تکذیب می کنند می گویند اگر راست می گویید وقت قیامت را بگویید"، خداوند می فرماید: "آنها نمی دانند که در وقت قیامت نمی توانند آتش را از خود به کنار بکشند و دیگران نیز به آنها کمک نمی کنند و قیامت ناگهانی اتفاق می افتاد و آن ها  غافل گیر خواهند شد و مات و مبهوت خواهند ماند".

وی در ادامه به بیان روایتی از امام علی (ع) پرداخت و گفت: امیرالمومنین می فرمایند: "ای جماعت این روزگار همانطور که به گذشتگان اتفاق افتاده بود برای آیندگان نیز اتفاق خواهد افتاد و آنچه که گذشته بر نخواهد گشت و این روزگار فعلی هم باقی نخواهد ماند و آخرِ زمانه مانند اول آن است".

قریشی در ادامه بیانات حضرت علی (ع) گفت: "دنیا را برای چه می خواهد انسانی که برای آخرت آفریده شده است و مال و اموال را برای چه می خواهد که از دستش خواهند گرفت و به جز حساب و کتاب اموال چیزی با خود نخواهد برد".

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه از مسایل خانواده به پرهیز از چشم چرانی پرداخت و گفت: انسان باید چشم خود را از نامحرم حفظ کند، از طرفی خداوند می فرمایند چشم چرانی ممنوع و از طرف دیگر می گویند که زن ها عفاف خود را رعایت کنند و زینت خود را به غیر از همسر به کسی نشان ندهند.

وی در ادامه به روایت امام علی (ع) از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند: "پیامبر نهی نموده که زن خود را به غیر از همسر خود زینت کند و اگر این کند سزاوار است خداوند این زن را در آتش بسوزاند."

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم به موضوع کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: تشکر می کنم از عزیزانی که در آماده سازی مقدمات این کنگره تلاش می کنند و امیدواریم عطر و بوی شهدا شهر و کشور ما را آکنده کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مسئله شهدا مسئله ای است که نباید از یاد ببریم تا زمانی که شهدا و خانواده آنها در کشور ما مورد توجه قرار می گیرند، روحیه شهادت و ایثارگری در بین مردم زنده خواهد ماند.

امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: اهل بیت و پیامبر اکرم شهدا را یاد می کردند و به آن ها اهمیت می دانند، مرحوم سید رضی در نهج‌البلاغه در مورد یاد کردن امام علی از شهدا صفین می نویسد: "برادران ما که در جنگ صفین شهید شدند به خدا قسم خداوند آن ها را به بهشت وارد کرده است" و فرمودند: "کجاست برادران من که در راه حق قدم نهادند و در این راه شهید شدند".

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خطبه دوم به موضوع زلزله اخیر و کمک به زلزله زدگان پرداخت و گفت: مردم در این زمینه با مال و احساس هم دردی خوب به میدان آمدند این مسئله قابل تقدیر است، از مسئولین نیز باید تشکر کرد و از مقام معظم رهبری که خود به چادرهای زلزله زدگان سرزدند و از مردم زلزله زده دلجویی کردند.

وی افزود: اما عده ای فرصت طلب در کشور و خارج از کشور شروع به تفرقه کردند تا این شیرینی کمک مردم و مسئولین را کم کنند و شروع به شایعه پراکنی کردند که این وسایلی که می فرستید را می دزدند و بد بینی ایجاد کردند.

امام جمعه ارومیه افزود: ما نباید بگذاریم این طور از این مسئله سوء استفاده شود، اجازه ندهید بعضی از انسان های فرصت طلب در این مسئله زهر بریزند و جو منفی ایجاد کنند در کجای دنیا همچین اتفاقی می افتاد که یک ساعت بعد زلزله مسئولین و ارتش در آنجا حضور پیدا کنند و مردم آسیب دیده را نجات دهند.

وی ادامه داد: اینکه مسئولین و رهبر کشور، ارتش و نیروی های مسلح به منطقه رفتند و به مردم آسیب دیده کمک و از آن ها دلجویی کردند باید شکرگزار باشیم در غیر این صورت خداوند عقوبت می کند.

وی در ادامه به موضوع کمک هر یک از استان ها در وظیفه مرمت بخشی از منازل زلزله زدگان، گفت: هر استانی قسمتی از مناطق زلزله زده را به عهده گرفته و آن قسمت را بازسازی خواهد کرد، وظیفه ما این است که باید کمک کنیم تا اتحاد بین مردم کشور بیشتر شود.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه به موضوع رعایت مسئله محرم و نامحرم در بیمارستان ها پرداخت و گفت: مسیله محرم و نامحرم باید در محیط بیمارستان ها رعایت شود این قابل قبول نیست که بعد از حدود چهل سال از انقلاب در بیمارستان های شهرمان یک سونوگرافیست خانم نباشد.

وی ادامه داد: از وزیر بهداشت درخواست می کنیم که به این مسئله سریعاً رسیدگی کنند و اصلاح نمایند، موضوع سونوگرافی چیزی نیست که یک خانم نتواند آن را انجام دهد و با یک دوره آموزشی کوتاه می توانن این مسئله را انجام دهند، نهایتاً در مسائل حساس می توان از سونوگرافیست مرد استفاده کرد.

قریشی در پایان به موضوع هفته بسیج پرداخت و ضمن تبریک این هفته گفت: بسیج مسئله ای است که امام خمینی این مسئله را پایه گذاری کرد و ما الان روز به روز ثمرات آن را می بینیم، مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند که "پیام جدید به بسیج به دنیا این است که انسان می تواند از دستورات خداوند اطاعت کند و از پیشرفت علمی و رفاهی برخوردار شود".

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا