Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 526 ۱۳۹۴/۰۶/۰۸   

دولت بر مشکلات فائق آمده است

*در دولت گذشته هشت هزار و 900 نفر نیرو به صورت استخدامی وارد بدنه دولت شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که دچار تحریم های ظالمانه بود و فشار زیادی بر اقتصاد وارد کرد که خوشبختانه با مدیریت اصولی توانست بر بخش اعظمی از مشکلات فایق آید.

به گزارش نای قلم، علی جنتی در جمع اعضای شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرد: از وقتی دولت یازدهم آغاز به کار کرد با تعیین سقف فروش نفت مواجه شد در این زمینه محدودیت داشت ضمن اینکه درآمد حاصل از آن نیز بلوکه می‌شد و به کشور بازنمی‌گشت از نظر واردات مواد غذایی نیز دچار مشکلات مالی بودیم به طوری که کشتی حامل مواد غذایی شش ماه در آب های خلیج فارس ماند این مسائل و تورم چهل و چند درصدی حاصل تحریم‌هایی بود که ظالمانه به کشور تحمیل شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: شعار اول رئیس جمهور حل کردن مسئله هسته‌ای کشور بود که به تبع آن تحریم‌ها کاهش می‌یافت و لغو می‌شد و با همین لغو تحریم‌ها اوضاع اقتصادی کشور بهتر می‌شد ملت با صبر و شکیبایی در برابر این تحریم‌ها ایستاد و مشکلات ناشی از آن را تحمل کرد، این موضوع در مذاکرات موجب موفقیت ایران شد، تحریم‌ها زنجیرهایی بودند که بر پای مردم بسته شده بودند ولی با لغو تدریجی تحریم‌ها مشکلات به تدریج حل و فصل می شود.

وی گفت: دولت توانست سیلوهایی که کاملا تخلیه شده بود را از گندم پر کند و امروز کشور ما برای شش ماه آینده ذخیره گندم دارد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مخارج سنگین دولت در امور یارانه ای و مسکن مهر هم گفت: این موارد میراث نامطلوب به جای مانده از دولت قبل هستند که دولت تدبیر و امید مجبور است به سرانجام برساند.

وی متذکر شد: در برخی از استان ها مساکن مهر در کیلومترها دور از شهر به صورت  نیمه کاره رها شده اند به طوری که حتی امکان خدمات رسانی وجود ندارد و امروز دقیق نمی دانیم بر روی کدام مطالعات و نظریهات کارشناسی این اقدام صورت گرفته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سالانه بالغ بر 420 هزار میلیارد ریال صرف پرداخت یارانه نقدی می شود در حالیکه می توانست این حجم از اعتبار صرف پروژه های عمرانی شود.

 جنتی به استخدام های غیرقانونی هم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات امروز دولت بدنه حجیم سیستم اداری در دولت است که با سه میلیون کارمند هر ماه باید مبلغ بسیاری را به عنوان حقوق پرداخت کند.

 وی، متذکر شد: متاسفانه در دولت گذشته هشت هزار و 900 نفر نیرو به صورت استخدامی وارد بدنه دولت شده است که از این تعداد 490 هزار به صورت غیرقانونی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مسئولان و تاثیرگذاران فرهنگی و اجتماعی باید برای کاهش دامنه آسیب های شبکه های اجتماعی تلاش کنند.

جنتی افزود: در این عصر که شبکه های ماهواره ای، اینترنت و شبکه های مجازی با آثار و عواقب مثبت و منفی فعال هستند باید به مدیریت دقیق و هوشمندانه در عرصه فرهنگ بپردازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه با وجود افزایش استفاده نادرست از شبکه های اینترنتی شاهد تهاجم فرهنگی هستیم که جلوگیری و مانع شدن، روش مناسبی برای مقابله با آن نیست؛ همانطور که فیلتر کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امر موفقیت‌آمیزی نبوده است.

وی افزود: امروزه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه ترویج فرهنگ کشور بسیار سنگین است که در این راستا چهره های شاخص فرهنگی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه، روحانیون و همه تاثیرگذاران اجتماعی وظیفه سنگینی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین هدایت و حراست از نسل جدید در برابر عوارض فناوری های نوین را وظیفه ای همگاهی ذکر کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم که نسل جدید به عنوان امانت دست ما بتواند مبانی دینی خود را حفظ کند.

جنتی اضافه کرد: آسیب جدی رواج شبکه های اجتماعی را متوجه نهاد خانواده است و ما شاهد فروپاشی نهاد خانواده ، گسترش طلاق ، رواج ارتباطات نامشروع خارج از نهاد مقدس خانواده و رواج ازدواج سفید به عنوان ارمغان سیاه غرب در جامعه هستیم و باید برای این امر فکری اساسی بکنیم.

وی ادامه داد: امروزه نهاد خانواده از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی به شدت تهدید می شود و این فناوری های نوین به مرکز دوستیابی تبدیل شده و باعث فروپاشی خانواده ها شده و مصداق عینی تهاجم فرهنگی شده اند.

وی اظهار کرد: ما اگر همت کنیم می توانم از این ابزارها و فناوری های نوین در جهت ترویج فرهنگ اسلامی خود بهره گرفته و ابتکار عمل را با تولید متحوا به دست بگیریم.

وی در عین حال برگزاری کنسرت های موسیقی را جزو اهداف کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: کنسرت موسیقی ابزار مفیدی برای ایجاد نشاط در بین مردم و غذای روح جامعه محسوب می شود ولی باید به شکل منطقی و مطابق با اصول هدایت شود.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را مقید به حمایت از تولید محتواهای ارزشی و مروج فرهنگ ارزشی ایرانی و اسلامی می داند و در این راستا تلاش می کند.

وی در ادامه با اشاره به زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب و ادیان مختلف در آذربایجان غربی بیان کرد: ما باید همه شهروندان ایرانی را شهروندان درجه یک بدانیم و بر اساس شایستگی افراد از آنها استفاده کنیم.

جنتی با تاکید بر طرح مسائل و مشکلات احصا شده استان در جریان این سفر در جلسه آتی هیئت دولت گفت: سیاست دولت اتمام پروژه های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالاست و خوشبختانه این سیاست در استان نیز به خوبی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: همه تلاش دولت رونق اقتصادی است و در بخش صنعت و کشاورزی اقدامات خوبی توسط دولت شروع شده و با گشایش اقتصادی در پی اجرای توافق هسته ای، مشکلات کشور به نحو قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا