اخبار
کد خبر : 5258 ۱۳۹۶/۰۸/۲۸   

جایگاه مسائل اجتماعی در اولویت های استاندار جدید

 

سجاد معین فر/ انتخاب و انتصاب شایسته مهندس شهریاری از سوی دولت اعتدال به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی بارقه هایی از امید و نشاط را در خطه رنگین کمان اقوام و ادیان رقم زد و تجربه گرانبهای سال ها مدیریت ایشان در عرصه های گوناگون سیاسی و اجرایی، مردم استان را نسبت به عملکرد وی در حوزه های گوناگون بسیار امیدوار ساخت.

استان 3/3 میلیون نفری آذربایجان غربی اگر چه در نظر پایتخت نشینان به عنوان استانی  نیمه برخوردار محسوب می شود اما چنانچه به نظر واقع گرا و حقیقت جو به آن نگریسته شود با انبوهی از مشکلات و معضلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، طبیعی و ... دست به گریبان است که بخش اعظمی از آن معلول بی تدبیری یا به عبارت دیگر سوء مدیریت ها و عدم شایسته سالاری در گذشته بوده است و چنانچه تدبیر، عقلانیت و کارآمدی در مدیریت به داد آن برسد می توان امیدوار به رفع یا حداقل کاهش بسیاری از این معضلات و مشکلات بود.

حوزه اجتماعی یکی از پرچالش ترین حوزه های کشور و آذربایجان غربی است که توجه و پرداخت به آن باید به عنوان یکی از اولویت های استاندار جدید مد نظر قرار گیرد، زیرا فراگیر شدن انواع  آسیب های اجتماعی در کشور بر کسی پوشیده نبوده و رشد، توسعه، روزآمدی و بروز آسیب های نو نیز جامعه و بالاخص نوجوانان و جوانان ما را در وضعیت هشدار قرار داده است. 

نزاع، طلاق، اعتیاد، خودکشی،تکدی گری، حاشیه نشینی، افت اخلاق در جامعه  و ... همه و همه از معضلاتی هستند که چنانچه مورد بی توجهی یا کم توجهی قرار گیرند ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی یک جامعه را از هم خواهند گسیخت و در صورتی که هر چه زودتر در راه کاهش و رفع این آسیب ها گام برداشته شود به تحکیم بیشتر بنیان های جامعه خواهد انجامید.

استان آذربایجان غربی نیز در این حوزه نیازمند عزمی راسخ و جدی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی بوده و شایسته است که از برگزاری جلسات کم محتوا که همچون سال های اخیر فقط برای پرکردن صورت جلسه و ارائه عملکرد صوری رقم خورده است احتذار جست و شخص استاندار محترم که حقاً در هر سنگری خدمت نموده منشا خیر و تاثیرات فراوانی بوده اند فرماندهی این کارزار اجتماعی خطیر را بر عهده گرفته و در اسرع وقت با انتخاب افراد شایسته، متخصص، متعهد و پاسخگو در مناصب حوزه ی اجتماعی، زمان طلایی مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی در استان را مغتنم شمرده تا به یاری و مدد خداوند متعال و همراهی و همکاری دستگاه ها، سمن های تخصصی و اساتید و افراد خبره در مسائل اجتماعی، گام مثبت و مفیدی در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا