اخبار
کد خبر : 525 ۱۳۹۴/۰۶/۰۸   

اتحاد اقوام مختلف آذربایجان غربی قابل شکستن نیست

* مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نباشند

استاندار آذربایجان غربی گفت: اتحاد، همدلی و همزبانی موجود در میان اقوام و ادیان مختلف آذربایجان غربی با هیچ توطئه ای قابل شکستن نیست.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت ظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی اقوام مختلفی زندگی می‌کنند که سال‌های زیادی در رنج‌ها و مصیبت‌ها از جمله در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر ایستادگی کردند و هیچ‌گاه به تفاوت‌های قومیتی اهمیت ندادند از این رو وجود اقوام و ادیان در استان نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای توسعه و سازندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احساس نگرانی در اظهارات اخیر مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توانیم از مسائل فرهنگی بی‌نیاز باشیم از این رو انتظار داریم مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نبوده و نگاه و اهتمام ویژه ای از سوی مسئولان صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی سپس بر سیاستگذاری در حوزه فرهنگ تاکید و اضافه کرد: گرچه سیاست ها توسط شورای انقلاب فرهنگی تبیین می شود ولی ضروری است حد و مرزها مشخص و توجه به این حوزه نباید صرفا به اختصاص بودجه و اعتبارات ریالی متمرکز شود.

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی بخشی محکمات و بخشی نیز متشابهات است، اظهار کرد: لازم است در نظامی که بعنوان نظام اسلامی مطرح است، دیدگاه های فرهنگی مان مطابق و بر اساس دیدگاه ها و رهنمودهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب باشد و به سمتی حرکت کنیم که در مسائل فرهنگی از متشابهات خارج و به محکمات فرهنگی برسیم.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و بهره برداری حدود 600 پروژه عمرانی و اقتصادی با 425 میلیارد تومان اعتبار در سطح استان بودیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که تعداد زیادی پروژه نیمه تمام وجود داشت براساس سیاست گذاری انجام گرفته و در راستای اتمام آنها طرح ها و پروژه ها بر اساس پیشرفت فیزیکی اولویت بندی و برای تکمیل آنها برنامه ریزی های لازم انجام گرفت.

وی در ادامه به راهبرد مدیریت بدون پول در استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش مردم و مدیران استان، فرهنگ مدیریت بدون پول در استان در حال نهادینه شدن است و با استفاده از آن که برگرفته از الگوی اقتصاد مقاومتی است، طرح ها و پروژه های زیادی در استان فعال شده است.

پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی از دیگر موضوعات اشاره استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

وی در این رابطه اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های که انجام گرفته، طی چند سال آینده شاهد بهبود شاخص های توسعه در استان و رسیدن این شاخص ها به متوسط کشوری باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا