اخبار
کد خبر : 5221 ۱۳۹۶/۰۸/۱۷   

تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در گفتگویی اظهار داشت: از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه 183 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافته تا با تغییر روند فعلی کشاورزی گامی در راستای احیای دریاچه برداشته شود.

وی افزود: در سه سال گذشته از محل ردیف های اصلی، ملی و ستاد احیای دریاچه ارومیه 183 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی تخصیص یافته است.

کریم زاده اضافه کرد: از 27 راهکار مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه، 16 مورد مربوط به آذربایجان غربی و 5 مورد مختص سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در استان بود.

وی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت برای استفاده بهینه از آب، افزایش آگاهی کشاورزان و گسترش کشاورزی حفاظتی و بالا بردن راندمان تولید ، توانمندسازی و آگاهی سازی جوامع محلی در این 9 روستا، آموزش های دوره ای با استفاده از توان علمی نظامی مهندسی کشاروزی و ایجاد اگاهی از دیگر اقداماتی است که انجام شده.

کریم زاده گفت: تاکنون در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه در 9 شهرستان استان شیوه های نوین آبیاری اجرا شده است.

وی افزود: همچنین اجرای 414 کیلومتر انتقال آب با لوله در 9 شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه به منظور کنترل و کاهش مصرف آب صورت گرفته است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اجرای این طرح ها 72 میلیون مترمکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا