Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5219 ۱۳۹۶/۰۸/۱۷   

ترسیم نقشه راه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

 

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بعد از انجام یک آسیب‌شناسی، نقشه راهی بر اساس آن آسیب‌شناسی برای دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای یک بازه زمانی 4 ساله ترسیم شده است که یکی از آن‌ها بحث زیر ساخت‌ها و بحث طرح تحول سلامت بود.

به گزارش نای قلم، محمود صاریخان در بازدید خبرنگاران از پروژه های عرصه سلامت در ارومیه اظهار داشت: یکی از مشکلات کنونی سازمان ها، عدم وجود برنامه و نقشه راه است که در این رابطه خوشبختانه آذربایجان غربی در تمام ابعاد آموزش پزشکی، تحقیقات و بهداشت و درمان، دارای نقشه راه است.

وی در بازدید از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه، گفت: توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) در ۲۰ هزار متر مربع طراحی شده است.

به گفته صاریخان در طرح توسعه 200 تخت بیمارستان افزوده شده و دارای سه هزار متر مربع اورژانس، وجود اتاق عمل در بخش اورژانس، مرکز تشخیص و نیز غربالگری سرطان است.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی این بیمارستان در آذرماه 95 انجام شد، اظهار داشت: مراحل ساخت این پروژه در عرض 11 ماه به اتمام رسیده است.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین در بازدید از آزمایشگاه مرجع (رفرانس) گفت: نمونه برداری و آزمایشات در این مرکز صورت می گیرد و پاسخگوی جمعیت یک میلیونی است؛

وی گفت: این آزمایشگاه در شش هزار مترمربع با هزینه هفت میلیارد تومان احداث شده است و نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است که تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری می شود.

احداث ساختمان کلینیک و دی کلینیک تدبیر در 25هزار مترمربع

اصحاب رسانه در ادامه از ساختمان کلینیک و دی کلینیک تدبیر بازدید کردند.

صاریخان در این بازدید گفت: این ساختمان در 16 طبقه و 25هزار مترمربع احداث شده است که در این ساختمان قسمت های مختلفی همانند کلینیک های متفاوت، بخش تجاری پزشکی، دندانپزشکی و رستوان وجود دارد.

وی اعتبار هزینه شده برای خرید ساختمان و تغییر کاربری این پروژه را 63 میلیارد تومان اعلام کرد.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با توجه به اینکه در ۱۶ شهرستان استان کلینیک های تخصی ایجاد شده است، از طریق نرم افزار به این مرکز وصل شده یعنی بیماران شهرستانی نیاز به مراجعه حضوری برای وقت گرفتن در این بیمارستان نداشته و از همان شهرستان می توانند برای مراجعه خود وقت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز مجهز به داروخانه روباتیک است تصریح کرد: این داروخانه نخستین داروخانه الکترونیکی و روباتیک کشور است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: بر اساس نقشه راهی که برای عرصه سلامت آذربایجان غربی ترسیم شده اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در صدر توجهات مدیران این مجموعه قرار گرفته و در این میان تغییر سیستم‌های داروخانه‌ای از سنتی به مدرن در اولویت برنامه‌های دانشگاه قرار  داده شده است.

وی افزود: الکترونیک و روباتیک سازی داروخانه‌ها سبب کارآمدی و به روز بودن این مراکز شده و کاهش هزینه‌ها و خطاهای انسانی  را در پی دارد و متعاقب آن خدمات مختلف نیز با سهولت و سرعت بیشتری به شهروندان عرضه می‌شود.

به گفته وی برای ساخت این مرکز که ۱۵ آذر ماه افتتاح می شود، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و اگر اسکلت بندی آن به پایان برسد پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰ درصد رسیده که برای تمامی بیماران ارجاعی استان کمک می کند.

بیمارستان در حال ساخت تخصصی و  فوق تخصصی زنان ارومیه با 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی

بیمارستان در حال ساخت تخصصی و  فوق تخصصی زنان ارومیه با 25 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی طرح دیگری بود که جزئیات آن در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، از جمله اینکه این بیمارستان 200 تخت خوابی بوده و در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع ساخته شده است و در اردیبهشت 96 این پروژه خاک‌برداری شد و کل اعتبار تخصیص یافته به این پروژه 500 میلیارد ریال است.

احداث مجتمع خدمات سلامت باروری مادر در دو بخش LDR و پست پارتوم

خبرنگاران در ادامه از مجتمع خدمات سلامت باروری مادر بازدید کردند.

مدیر مرکز بهداشت ارومیه در این خصوص گفت: مجتمع خدمات سلامت باروری مادر در دو بخش LDR و پست پارتوم احداث شده است که در این راستا شاهد مراقبت مادر و نوزاد قبل از زایمان و بعد از زایمان هستیم.

علی صدقیانی فر ادامه داد: در بخش پست پارتوم که به بخش بعد از زایمان گفته می شود، مادر می تواند استراحتی حداقل 5 تا 6 ساعته و حداکثر استراحت یک روزه داشته باشد.

وی یادآور شد: در بخش LDR شاهد وجود پنج تخت هستیم و در بخش پست پارتوم نیز پنج تخت وجود دارد.

این مسؤول با اشاره به بخش های مختلف این مجتمع سلامت، اعلام کرد: این مجتمع مجهز به کلینیک تخصصی مادران پرخطر، آزمایشگاه، سانترال گازهای طبی، اتاق اسکراب یا ضدعفونی، واحد سلامت خانواده، واحد بهداشت محیط حرفه ای، واحد مشاوره بهداشت روان، واحد مشاوره تغذیه، اتاق آمادگی زایمان فیزیولوژیک، مرکز مشاوره قبل از ازدواج و تالاسمی، مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و واحد عمل جراحی است.

صدقیانی فر به تعداد پذیرش روانه این مجتمع اشاره و خاظرنشان کرد: به طور متوسط، روزانه 10 نفر می توانند در این مرکز پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه در این مجتمع از دستگاه ها و تجهیزات به روز دنیا بهره گرفته ایم، اذعان داشت: این ساختمان در مدت شش ماه به بهره برداری رسیده است.

این مسؤول تصریح کرد: مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر در یک هزار و 100 مترمربع احداث و برای تجهیزات و سازه این مجتمع نیز 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

صدقیانی فر با بیان اینکه اتاق آمادگی زایمان فیزیولوژیک نیز در این مجتمع ایجاد شده است، گفت: در این اتاق، مادر قبل از زایمان می تواند از طریق حرکات ورزشی و نرمش برای زایمان طبیعی کم درد تمرینات ورزشی را زیر نظر پزشکان متخصصی آموزش و تمرین کند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا زمینه ای برای آرامش هر چه بیشتر مادر و نوزاد در این مجتمع فراهم شود، اضافه کرد: استقرار پزشک عمومی و تخصصی در این مجتمع از دیگر مزیت ها است که می تواند کمک حال خوبی برای مادر و نوزاد باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هم اکنون پذیرش در مجتمع خدمات باروری و سلامت مادر، برای آن دسته از مادرانی که زیر پوشش بیمه قرار دارند رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 300 مادر در این مجتمع به صورت طبیعی زایمان کردند و این مادران با توجه به اینکه آموزش‌های لازم را در ارتباط با چگونگی کاهش درد زایمان دریافت می‌کنند کمترین میزان تزریق اکسی‌توسین را دارند.

67 مرکز خدمات سلامت جامع روستایی در ارومیه وجود دارد

این مقام مسئول در بازدید از پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر (عج)، نیز یادآور شد: 340 پروژه در حوزه سلامت و بهداشت در استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد یک‌سوم تکمیل شده و دوسوم با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در حال ساخت هستند و پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) در زمین بالغ بر 260 مترمربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه 67 مرکز خدمات سلامت جامع روستایی در ارومیه وجود دارد، توضیح داد: 70 پایگاه سلامت ضمیمه و غیرضمیمه شهری و بیش از 220 خانه بهداشت در ارومیه وجود دارد و اعتبار صرف شده برای ساخت و تجهیز پایگاه سلامت حضرت ولی‌عصر(عج) 20 میلیارد ریال است.

طرح توسعه‌ای بیمارستان شهید مطهری ارومیه اردیبهشت 97 افتتاح می‌شود

رئیس بیمارستان شهید مطهری ارومیه در ارتباط با طرح توسعه‌ای این بیمارستان، بیان کرد: در طبقه اول این طرح مرکز غربالگری و تشخیص سرطان راه‌اندازی می‌شود و در صورت تکمیل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان ارومیه با انتقال بخش زنان این بیمارستان این مجموعه به طور کامل به کودکان خدمات ارائه می‌کند.

جعفر کیاست‌فر با بیان اینکه این مجموعه در پنج طبقه در حال ساخت است، افزود: هر طبقه با زیربنایی بالغ بر 900 مترمربع بوده و دارای 27 تخت همراه با امکانات رفاهی برای بیماران است، که به احتمال زیاد در اردیبهشت‌ماه 97 افتتاح خواهد شد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این مجموعه 70 درصد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا