اخبار
کد خبر : 5214 ۱۳۹۶/۰۸/۱۴   

تاکید بر تشکیل دفتر شورای اقتصادی آلمان در ارومیه

 

استاندار آذربایجان غربی بر تشکیل دفتر شورای اقتصادی آلمان در ارومیه تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی در محل پارک جنگلی ارومیه که به همراه"الکساندر جرجیانا" نماینده شورای اقتصادی آلمان انجام شد با ابراز خرسندی از اینکه وضعیت واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی نسبت به برخی استان‌های کشور مطلوب‌تر است اظهار کرد: باید این واحدها بیش از پیش تقویت شود.

وی تصریح کرد: تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در سراسر کشور برای ایجاد اشتغال‌زایی و رفع بیکاری بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به حضور نماینده شورای اقتصادی آلمان در شهر ارومیه افزود: وی نماینده شرکت آلمانی است که 12 هزار نفر عضو داشته و باید از ظرفیت آن برای توسعه استان استفاده کرد.

وی با تاکید بر تشکیل دفتر شورای اقتصادی آلمان در ارومیه بیان کرد: بی‌شک با تشکیل این دفتر کارها به شکل مناسب‌تر و بهتری پیگیری می‌شود.

واحدهای تولیدی ارومیه پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند

نماینده شورای اقتصادی آلمان نیز گفت: خوشبختانه واحدهای تولیدی ارومیه با وجود مشکلات بسیاری که بر سر راه آنها بوده، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند.

الکساندر جرجیانا" در جریان بازدید از واحدهای تولیدی در ارومیه با اشاره به اینکه شورای اقتصادی آلمان بیش از 11 و 800 نفر عضو دارد، اظهار داشت: بی‌تردید مهمترین مسئله برای اقتصاد، امنیت و آرامش در یک منطقه است، و ناآرامی در یک منطقه سمی برای آن محسوب می‌شود.

وی افزود: آرامش در یک منطقه سبب می‌شود که بتوان کشوری را مورد توجه قرار داد، بنابراین شورای اقتصادی آلمان، کشور ایران و به ویژه ارومیه را آرام و امن ارزیابی کرده و خوشبختانه مردمی در این خطه زندگی می‌کنند که بسیار علاقه به پیشرفت داشته و بنابراین این ندا داده می‎شود که می‌توان نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشت.

نماینده شورای اقتصادی آلمان با اشاره به بازدید خویش از چند واحد تولیدی در ارومیه، گفت: در این رابطه از جمله مسائل جالب توجه این بود که شرکت‌های مستقر در ارومیه با وجود مشکلات بسیاری که گریبانگیر آنها بود به پیشرفت‌های بسیاری رسیده بوده و بنابراین به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها با همکاری شرکت‌های آلمانی می‌توانند پرش بزرگی داشته و با یکدیگر پیشرفت کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش و کنترل آلمانی توسط شرکت‌های این کشور، به ایران منتقل می‌شود تصریح کرد: بی‌تردید اگر آلمان و ایران با یکدیگر همکاری داشته باشند، یک موفقیت بسیار برای این کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ماموریت ما این است که به تمام استان‌های ایران سفر کرده و وقتی استانداری از سفیر ایران در آلمان تقاضا کند که شورای اقتصادی به استان آنها سفر کند، ما به آن استان سفر می‌کنیم.

شرکت‌های مشترک با سرمایه‌گذارن خارجی تشکیل می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی هم با اشاره به بازدید"الکساندر جرجیانا"از شرکت های مستقر در ارومیه اظهار داشت: این شورا یک گروه سرمایه‌گذاری بزرگ در کشور آلمان هستند که در سفر دو روزه خود به استان، از واحدهای تولیدی بازدید کرده و از نزدیک با نحوه فعالیت و وضعیت آنها آشنا می‌شوند.

جعفرصادق اسکندری تصریح کرد: 12 هزار واحد تولیدی زیر نظر این گروه سرمایه‌گذاری در آلمان مشغول فعالیت بوده و استاندار آذربایجان‌غربی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک و تامین قطعات و ماشین‌آلات استان، هماهنگی این سفر را انجام داده است.

وی افزود: در این رابطه قرار است که شرکت‌های مشترک با سرمایه‌گذارن خارجی برای تامین قطعات و تولید ماشین آلات تشکیل شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک در راستای فعالیت‌های اقتصادی با طرف آلمانی مدنظر است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در برخی مسائل مثل صنایع غذایی، لبنیات، فولاد، ماشین‌سازی، قطعه‌سازی و ریخته‌گری، این بازدید انجام شد تا همکاری‌های مشترک بین ایران و آلمان شکل گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا