اخبار
کد خبر : 5199 ۱۳۹۶/۰۸/۱۲   

پایش وضعیت بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی در ارومیه

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه از پایش و نمونه‌برداری میکروبی از دستگاه‌های بی‌خطرساز پسماند‌های عفونی بیمارستان‌های ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، محمد خانی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: در راستای پایش‌های زیست محیطی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست ارومیه به همراه کارشناسان آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست از روند بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی بیمارستان‌های امام رضا (ع)، طالقانی، ارتش، مطهری، سیدالشهداء و شفاء بازدید کرده و جهت اطمینان از صحت عملکرد دستگاه‌های بی‌خطر ساز نمونه‌برداری مشترک انجام دادند.

خانی گفت: تمام بیمارستان‌های این شهرستان بی‌خطرسازی پسماند‌های عفونی را از طریق دستگاه‌های هیدروکلاو و اتو کلاو در سیکل‌های روزانه انجام می‌دهند و مراکز خصوصی مانند درمانگاه‌ها، مطب‌ها و... از طریق قرارداد با شرکت‌های پیمانکار ذیصلاح اقدام به بی‌خطرسازی می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: مدیریت پسماند‌های پزشکی شامل زباله‌های عفونی، تیز و برنده ودارویی و شیمیایی از مهمترین بخش‌های مدیریت پسماند به شمار می‌رود و لازم است اقدامات مبتنی بر رعایت ضوابط زیست محیطی و بهداشت عمومی در این بخش با دقت ویژه‌ای انجام شده و با توجه به بالا بودن حساسیت کار مراحل اجرای کار با نظارت مستقیم کارشناسان اداره انجام می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا