اخبار
کد خبر : 519 ۱۳۹۴/۰۶/۰۷   

موضوع اشتغال و تولید در راس برنامه‌های دولت است

 

*كارخانه آذر كاغذ باختر به بهره‌برداري رسيد

رئـیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بيان اينكه سياست دولت در حوزه اقتصادي و سياست توسعه‌اي استان از سال گذشته شروع شده است، گفت: موضوع اشتغال و تولید در راس برنامه‌های دولت است و تلاش در این زمینه را وظیفه خود می‌دانیم.

به گزارش ناي قلم، جعفرصادق اسکندری امروز در مراسم افتتاح نخستین کارخانه قندگیری از ملاس خاورمیانه در ارومیه، با اشاره به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در مدت دو سالی که روی کار آمده است، یکی از سیاست‌های اصلی این دولت را فعال کردن واحدهای راکد تولیدی و صنعتی عنوان کرد که باعث بهبود وضع اقتصادی نیز شده است.

وي از جمله مشكلات واحدهاي توليدي استان را فرسودگي ماشين‌آلات واحدهاي توليدي عنوان كرد و افزود: فرسودگی ماشین آلات بخش صنعت و عدم همخوانی آن با توسعه تکنولوژی امروز در دنیا موجبات عقب ماندگی و ناکامی صنایع را فراهم کرده و اجازه حضور قدرتمند آنها را در این بخش می‌گیرد.

اسكندري سپس با اشاره به کارخانه قندگیری از ملاس خاورمیانه در ارومیه، ۳۵ درصد تولیدات صنعت قند کشور متعلق به آذربایجان غربی است، اظهار كرد: این واحد با وجود خرید تجهیزات تا سال91 به دلیل تحریم‌ها راکد مانده بود که با مهندسی معکوس و بومی‌سازی فناوری آن توسط متخصصان داخلی راه‌اندازی شد.

به گفته رئـیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی، این کارخانه با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال به بهره‌برداری ‌رسیده است و دارای ظرفیت روزانه مصرف 110 تن ملاس بوده و محصول تولیدی فاز نخست آن شکر قهوه‌ای و راندمان استحصال شکر بالای 90 درصد را دارد.

وي تصريح كرد: با راه‌اندازی اين كارخانه 50 نفر مشغول به کار شدند.

گفتني است سپس با حضور استاندار آذربايجان غربي، فرماندار اروميه و جمعي از مديران استاني و شهرستان، كارخانه آذر كاغذ باختر در شهرك صنعتي فاز 2 توسعه اروميه به بهره‌برداري رسيد.

اين كارخانه با اعتبار 30 ميليارد ريال و با روزانه 10 تن توليد انواع مقوا از كاغذهاي باطله، براي 20 نفر به صورت مستقيم اشتغال‌زايي خواهد كرد.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا