اخبار
کد خبر : 5183 ۱۳۹۶/۰۸/۰۷   

پیچ های حادثه ساز در جاده ها اصلاح می شوند

 

 با مصوبه کمیسیون ایمنی راه های استان، تمام پیچ های حادثه ساز در جاده ها اصلاح می شوند.

به گزارش نای قلم، در پنجمین جلسه کمیسیون راه های استان که با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد، با هدف کاهش حوادث رانندگی در جاده ها و افزایش ضریب ایمنی راههای استان مقرر شد با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آینده تمامی پیچ های پرحادثه و خطرناک عملیات ساماندهی فیزیکی و ایمن سازی انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: شناسایی نقاط حادثه ساز و عوامل وقوع حوادث رانندگی برای اجرایی شدن برنامه های تاثیرگذار در کنترل حوادث و کاهش عوامل خطرساز بسیار ضروری است.

تقی کهوریان براساس آمار پلیس راه 40 درصد حوادث رانندگی در استان براثر واژگونی خودروها بوده افزود: در تعدادی از پیچ ها بدلیل نقص در شیب عرضی آنها به عنوان نقطه حادثه خیز حوادث رانندگی و خروج خودروها از جاده خسارت های جانی و مالی را موجب می شود که با اصلاح آنها از تکرار اینگونه حوادث پیشگیری می شود.

وی با اشاره به پیگیری های کارشناسی نتایج مصوبات این کمیسیون در افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی ادامه داد: اقدامی که در پی مصوبه کمیسیون ایمنی راه های استان در اصلاح هندسی پیچ جبل کندی به عنوان یکی از نقاط پرحادثه در سال گذشته انجام شد شاهد کاهش محسوس و معنی دار حوادث رانندگی و حذف این نقطه از مناطق پرحادثه است .

معاون امور عمرانی استاذدار خاطرنشان کرد: در بررسی های کارشناسی از محورهای ارتباطی 44 نقطه پرتصادف در برنامه ساماندهی قرار گرفته است که با اولویت دادن به اجرای عملیات اصلاحی در پیچ های خطرناک و پرتصادف آمار حوادث رانندگی کاهش می یابد.

تعریض جاده دریا به سمت شهرک گلمان ارومیه و مجتمع گردشگری چی چست با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری و تامین 200 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن به صورت 100 میلیارد ریال از اعتبارات ملّی، 50 میلیارد ریال منابع درآمدی شهرداری ارومیه و 50 میلیارد ریال ازاعتبارات استانی با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان از دیگر تصمیمات این کمیسیون است.

همچنین مقرر شد، کمیته ای متشکل ار نمایندگان دستگاههای امدادی شامل پلیس راه، اورژانس، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و راهداری به منظور تجمیع این واحدها در محور شهید کلانتری ارومیه، محل استقرار و احداث ساختمان مورد نظر را مکان یابی کنند.

اجرای عملیات ساماندهی در پیچ عبرت در محور ارتباطی نقده به پیرانشهر و ارائه برنامه اجرایی برای اصلاح دوربرگردان ها در جاده های برون شهری از دیگر مصوبات این کمیسیون است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا