Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5182 ۱۳۹۶/۰۸/۰۷   

اطلاعیه و هشدارهای مدیریت بحران استان در خصوص وزش تندباد در استان

 

با توجّه به اوج گیری وزش تندباد طی امروز بعدازظهر و فردا و در اغلب مناطق که اوج آن در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و همچنین برخی مناطق کردستان و همدان پیش بینی می شود حوادث زیر محتمل است :

شکستن و یا سقوط درختان و وارد آمدن خسارات به باغات میوه ای که هنوز چیده نشده اند.

-پرتاب شدن و سقوط اشیاء از ساختمان ها و پشت بام ها ( به خصوص نیمه کاره و در حال ساخت یا قدیمی)

 -وارد آمدن خسارات به تاسیسات انتقال نیرو و شهری که می تواند در مناطقی موجب قطعی برق نیز گردد

خیزِ گردوخاک و احتمالِ وقوع طوفانِ نمک از طریق خشکزارهای دریاچه اورمیه و متعاقباً کاهش کیفیِّت هوا و کاهش دید افقی لذا و با توجّه به موارد فوق، تمهیدات زیر اندیشیده شود :

 1 - در باغ هایی که میوه ها هنوز چیده نشده اند، اگر بادِ شدید سبب وارد آمدن خسارات به میوه های همان باغ می شود ( با توجّه به نوع میوه )، نسبت به چیدن اقدام شود.

 2 - از پارک کردن ماشین و یا تردّد زیر درختانی که احتمال شکستن یا سقوط دارند تا حدّ امکان خودداری شود و در این مورد دقّت کافی را داشته باشید.

 3 - هنگام تردّد و یا پارک کردن ماشین در مجاورت و نزدیکی ساختمان ها به خصوص ساختمان های قدیمی و نیمه کاره یا در حال ساخت، هوشیار باشید تا خدایی نکرده سقوط احتمالی اجسام ، مصالح و ... باعث ایجاد خسارت نشود.

 4 - به دلیلِ احتمال خیزِ گردوخاک و یا وقوع طوفانِ نمک از طریق دریاچه اورمیه در برخی نقاط؛ سالمندان، بیماران قلبی - تنفّسی و کودکان حتی الامکان از ماسک استفاده کنند.

جای هیچگونه نگرانی نیست و این هشدارها صرفاً برای جلوگیری از خسارات و یا کاهش خسارات محتمل ارائه می شود و به هیچ وجه نگرانی به درونِ خود راه ندهید؛ تندباد یک پدیده طبیعی در هنگام تغییر فصل است امّا این بار کمی شدیدتر نمایان می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا