اخبار
کد خبر : 518 ۱۳۹۴/۰۶/۰۷   

نخستين واحد توليد شکر به روش کروماتو گرافي در خاورميانه افتتاح شد

*با توجه به انبوه پروژه‌های نیمه تمام، شروع پروژه جدید ممنوع است

نخستین واحد تولید شکر از ملاس به روش کروماتوگرافی در خاورمیانه با ظرفیت مصرف روزانه 110 تن ملاس امروز در کارخانه قند ارومیه افتتاح شد.

به گزارش ناي قلم، استاندار آذربايجان غربي در اين مراسم گفت: واردات شكر در سال‌های گذشته بیش از نیاز بوده و بدون توجه به تولیدات داخلی از خارج به كشور سرازیر شده است.

سعادت اظهار كرد: متأسفانه واردات بی رویه شکر باعث شده به کارخانجات تولید شکر و توليدكنندگان چغندر قند آسیب وارد شود.

وي تصريح كرد: در جلسات هيئت دولت و نشست مشترك با وزير كشور و معاون اول رئيس جمهور اعتراض خود را به اين موضوع اعلام كرده‌ايم و اميدواريم واردات بي‌رويه شكر به كشور متوقف شود.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود از تكميل پروژه‌هاي اولويت‌دار در استان خبر داد و گفت: در راستاي رفع مشكل واحدهاي راكد استان كميته رفع موانع واحدهاي توليدي تشكيل شده است كه در اين راستا پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اول و پروژه‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بعدی فعال‌سازي مي‌شوند.

وي اضافه كرد: با توجه به انبوه پروژه‌های نیمه تمام، شروع پروژه جدید قبل از تعیین تکلیف واحدهاي نيمه‌تمام از سال 92 ممنوع است.

استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: در راستاي اين سياست امسال بیش از 600 طرح اجرایی، عمرانی و اقتصادی با چهار هزار و 250 میلیارد سرمایه‌گذاری در هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد كه شامل آب‌رسانی، گازرساني و ...در مناطق روستايي را شامل مي‌شود.

این واحد صنعتی که با صرف 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی احداث شده و برای 50 نفر اشتغال ایجاد کرده است، ظرفیت تولید شکر قهوه ای را دارد و می‌تواند راندمان استحصال شکر از چغندر قند را از 50 درصد کنونی به بیش از 90 درصد افزایش دهد.

این واحد صنعتی که هجدهمین واحد تولید شکر از ملاس به روش کروماتوگرافی در جهان و نخستین واحد خاورمیانه محسوب می‌شود، می‌تواند از ملاس به عنوان محصول جانبی کارخانه های قند شکر تولید بکند و کمترین عوارض زیست محیطی را نیز دارد.

میزان تولید چغندر قند استان آذربایجان غربی در سال به یک میلیون و 900 هزار تن می‌رسد که از این مقدار یک میلیون و 450 هزار تن در پنج کارخانه قند استان جذب و از این مقدار 300 هزار تن شکر در این کارخانه‌ها تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا