اخبار
کد خبر : 5179 ۱۳۹۶/۰۸/۰۶   

نشست مشترک تجار وان ترکیه و آذربایجان غربی برگزار شد/ ضرورت 24 ساعته شدن فعالیت های مرز رازی - کاپی کوی

 

هیئت 40 نفره از بازرگانان ترکیه برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی از مرز رازی خوی وارد آذربایجان غربی شدند.

به گزارش نای قلم، این هیئت تجاری و بازرگانی ترک در ابتدای ورود به استان در نشست مشترک با فرماندار خوی و جمعی از تجار و بازرگانان و مسئولان این شهرستان شرکت کردند.

در این نشست فرماندار خوی با بیان ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف گفت: زیرساخت های لازم در بخش های معدن و گردشگری شهرستان خوی برای سرمایه گذاری مشترک بین تجار و بازرگانان دو طرف آماده شده است.

 عابدی با اشاره به تصمیم طرف ترک و جمهوری اسلامی ایران برای افزایش حجم مبادلات تجاری فی مابین تا سقف 30 میلیارد دلار تصریح کرد: مرز رازی – کاپی کوی دروازه مهم مشترک ایران و ترکیه است که با آغاز ساخت پایانه های مجهز در این دروازه، بستر برای دستیابی و کمک به اهداف دو کشور در مسیر اقتصادی  فراهم می شود.

نجدت تقوا رئیس اتاق بازرگانی وان و مسئول هیئت ترکیه ای هم در این نشست هدف از سفر به استان آذربایجان غربی را دستیابی به اهداف اقتصادی ترسیم شده بین دو دولت دانست و گفت: استان وان ترکیه با داشتن 300 کیلومتر مرز مشترک با خوی این شهرستان را در محور توسعه تجاری خود قرار داده است.

وی بهترین ظرفیت برای سرمایه گذاری را بخش صنعت دانست و از تجار ایرانی نیز دعوت کرد برای سرمایه گذاری در بخش انرژی به ترکیه سفر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه همچنین بر ضرورت 24 ساعته شدن فعالیت های مرز رازی - کاپی کوی تاکید کرد.

این هیئت تجاری در سفر به آذربایجان غربی همچنین با تجار و بازرگانان ارومیه نشست خواهند داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا