اخبار
کد خبر : 5174 ۱۳۹۶/۰۸/۰۳   

وصول 3 هزار و 864 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی

 

در حالی که درآمد پیش بینی شده برای آذربایجان غربی در سال جاری، 10 هزار و 38 میلیارد ریال است، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از وصول سه هزار و 864 میلیارد ریال درآمد در استان خبر داد که با توجه به این آمار، 38 درصد درآمد پیش بینی شده در نیمی از سال وصول شده است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت وگوی خبری اظهار داشت: اداره‌کل امورمالیاتی آذربایجان غربی با سه هزار و 221 میلیارد ریال وصولی نخستین دستگاه اجرایی وصول کننده درآمدهای عمومی استانی است.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی با 164 میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک با 117 میلیارد ریال وصولی در رتیه های دوم و سوم دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی آذربایجان‌غربی قرار دارند.

وی بیان کرد: از کل درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی، مالیات‌های مستقیم با سهم 64.6 درصدی به میزان 2 هزار و 80 میلیارد ریال وصول ‌شده است که این نوع مالیات شامل مالیات بر شرکت‌ها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: سهم مالیات‌های غیرمستقیم از درآمدهای مالیاتی نیز به میزان 35.4 درصد بوده که شامل یک هزار و 140 میلیارد ریال است و مالیات بر کالا و خدمات را شامل می شود.

غفارپور افزود: سهم سایر درآمدها از درآمدهای استانی به میزان 11.2 درصد است و امسال از محل سایر درآمدها به میزان 407.3 میلیارد ریال وصول‌شده است.

وی بیان کرد: درآمدهای مالیاتی جایگزین مناسب درآمدهای نفتی است که باید در این خصوص فرهنگ‌ سازی های لازم صورت گیرد.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان با اشاره به تهیه لایحه بودجه سال 1397 کشور افزود: رویکرد اصلی بودجه سال آینده مبنی بر رشد اقتصادی فراگیر، اشتغال زا و ضد فقر با رویکرد پنجگانه اقتصاد مقاومتی است و در این راستا، طی جلساتی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و عمده دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استان ازجمله اداره کل امورمالیاتی برگزارشده است، بودجه پیشنهادی استان نیز برای سال آینده در چارچوب خط‌مشی‌ها و سیاست های مندرج در بخشنامه بودجه سال 1397، ضوابط مالی و دستورالعمل های بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، به تفکیک منابع عمومی و اختصاصی، به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارائه‌شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا