اخبار
کد خبر : 516 ۱۳۹۴/۰۶/۰۷   

اتوبوس گردشگری ارومیه به راه افتاد

*18 نفر راهنمای گردشگری در سطح استان وجود دارد

در همه جای دنيا مناطق تاریخی شهرها به عنوان نقاطی فرهنگی٬ مختص فعالیت‌های توریستی و گشت و گذار شهروندان است. این موضوع در شهرهایی که بخشی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی در بستر آن‌ها اتفاق افتاده٬ هميشه جذاب و در عين حال با حال و هوایی دیگر همراه است.

به گزارش نای قلم، این شهرها گردشگران بيشتری را به خود جذب کرده و فعاليت تورها و آژانس‌های مسافرتی نيز در آن‌ها رونق بيشتری می‌گیرد. برای شهری چون ارومیه که جاذبه های تاریخی فراوانی دارد٬ این امر از اهميت بسياری برخوردار است؛ جاذبه‌هایی که هر کدام راوی بخشی از وقایع و رویدادهای تاریخی هستند.

اگر علاقمند به گردش در ارومیه هستيد و علاقه‌مندید با بخشی از ميراث فرهنگی آن آشنا شوید٬ می‌توانید سوار اتوبوس گردشگری شده و به جاهایی از ارومیه بروید که فقط تعریفش را شنیده‌اید.

معاون گردشگری استان از اجرای اتوبوس گردشگری در تابستان خبر داد.

حسین امامی گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته دو دستگاه اتوبوس در اختیار مسافران و گردشگران است تا جاذبه های طبیعی و تاریخی ارومیه را به علاقه‌مندان معرفی کند.

وی افزود: راه اندازی این اتوبوس‌ها با همکاری شهرداری و اداره کل ميراث فرهنگی آذربایجان غربی فراهم شده است.  

امامی با اشاره به حضور 18 نفر راهنمای گردشگری در سطح استان افزود: با هماهنگی‌های انجام شده تعداد 18 نفر از راهنمایان گردشگری در اکثر بناهای تاریخی و فرهنگی، مسجد جامع ارومیه، مدرسه هدایت، خانه انصاری، سه گنبد، موزه های تاریخی و مردم شناسی، قره کلیسا، مقبره شمس تبریزی مستقر و نسبت به ارائه اطلاعات و توزیع نقشه های گردشگری اقدام می‌کنند.

وی همچنین همکاری خوب بخش‌ها و دستگاه های مرتبط با گردشگری را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: براساس هماهنگی‌های ستاد اجرائی خدمات سفر استان، عوامل اجرایی در تمام محورها، مسیرها و مراکز ارائه خدمات گردشگری مستقر و با آمادگی کامل مشغول ارائه خدمات به مهمانان و مسافران ورودی به استان هستند.

امامی مسیرهای گردشگری این اتوبوس‌ها را اعلام و اضافه کرد: مسافران این اتوبوس‌ها در ارومیه از موزه‌ها، مسجد جامع، بناها و کلیساهای تاریخی عبور کرده و با توقف در آن‌ها توسط راهنمایان گردشگری با پیشینه و تاریخ این آثار آشنا می‌شوند.

گفتنی است اتوبوس‌های گردشگری هر روز در دو نوبت صبح‌ها ساعت 10 و عصرها ساعت 16 اقدام به برگزاری گشت در سطح شهر ارومیه می‌کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا