اخبار
کد خبر : 5144 ۱۳۹۶/۰۸/۰۱   

اصحاب رسانه استان به دنبال امیدآفرینی هستند

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی مردم با تمام سازمان ها هستند، گفت: اصحاب رسانه استان به دنبال امیدآفرینی هستند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در دیدار و گفتگو با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی اظهار داشت: اصحاب رسانه استان دانا و دانشمند هستند و تحت تاثیر گروه ها و جریانات مختلف قرار نگرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: ما بر نقش مطبوعات برای آرام کردن مردم و افزایش انضباط در جامعه تاکید داریم.

اصلانی با بیان اینکه فعالین حوزه رسانه از افراد تاثیرگذار در آرامش، آسایش، امنیت و توسعه استان و کشور هستند، افزود: چارچوب فعالیت رسانه ها در استان براساس محورهای اعتقادی و اجتماعی است چرا که خبرنگاران به عنوان افراد بی ادعا و امانتداران صادق فعالیت در این عرصه را ارزش می دانند و درصدد هستند با تدابیر حکیمانه رهبری از آرمان های انقلاب اسلامی و حقوق مردم دفاع کنند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه بخش اعظمی از موفقیت های پلیس را مدیون همکاری و همیاری رسانه ها می دانیم، خاطرنشان کرد: رسانه ها توانسته اند با انسجام، وحدت، اتحاد و یکدلی در کاهش آسیب ها، گرفتاری ها و مشکلات اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی نقدپذیر است چرا که اگر آستانه تحمل ما پایین باشد و انتقاد سازنده را قبول نکنیم نمی توانیم اصلاحاتی در حوزه عملکردی خود داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه رسالتی که رسانه ها دارند، با وظایف نیروی انتظامی در یک راستا قرار دارند، یادآور شد: در حوزه نیروی انتظامی، معتقدیم رسانه‌ها نقش بی بدیلی در توسعه، تامین امنیت و گسترش احساس امنیت در جامعه دارند و به نوعی رسانه ها یک همکار قوی و خوب برای نیروی انتظامی محسوب می شوند.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان در سال جاری اظهار داشت: پلیس در پایش های تصویری موفق بوده و اقدامات فنی و بازدارنده در کنترل ترافیک و انضباط اجتماعی رو به گسترش است.

نیروی انتظامی بسترساز امنیت و انتظام جامعه است

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم گفت: نیروی انتظامی بسترساز امنیت و انتظام جامعه است.

یوسف پیربوداقی از تعامل، همراهی و همکاری معاونت نیروی اجتماعی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به بازتاب مطلوب عملکرد نیروی انتظامی در رسانه ها، اظهار کرد: نیروی انتظامی در بین نهادها و دستگاه های اجرایی در زمینه مطالعات مستمر رسانه ها پیشگام است و جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از خاطرات خوب خبرنگاران جلسات و همنشینی های نیروی انتظامی است که امیدواریم این نشست ها استمرار داشته باشد.

وی خواستار افزایش ظرفیت نقدپذیری مسئولین و حمایت از اصحاب رسانه در جهت آگاه سازی جامعه شد.

رئیس خانه مطبوعات استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم نیروی انتظامی را ملجا و مامن خود می دانند لذا باید به توقعات آنها بیش از پیش بها داده شود، تصریح کرد: برخی از نارسایی های موجود در دستگاه های اجرایی، اداری، آموزشی، شرایط اقتصادی و نامتوازن جامعه باعث افزایش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه شده و این ماموریت نیروی انتظامی را افزایش داده است اما با وجود این می طلبد به توقعات مردم بیشتر از این بها داده شود تا از گلایه های دوستانه مردم از نیروی انتظامی کاسته شود.

پیربوداقی در عین حال برگزاری نشست های مردمی فرماندهی نیروی انتظامی را در تلطیف فضا موثر دانست و گفت: به واسطه برگزاری این نشست ها گلایه ها و گزارشات مردمی نسبت به عملکرد نیروی انتظامی در مقایسه با سه سال گذشته قابل قیاس نیست.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این نشست از تعامل ایجاد شده بین نیروی انتظامی و رسانه ها تقدیر کرد.

یداله قربانی با بیان اینکه خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی رسانه هاست، افزود: شناخت بیش از پیش ظرفیت های رسانه و استفاده روزآمد از وسایل ارتباط جمعی از سوی نیروی انتظامی می تواند در بحث آموزش شهروندان و کمک به پیشگیری از وقوع جرائم، یاری رسان این نیروی سختکوش باشد.

نائب رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز گفت: خانه مطبوعات نقش کارشناسی را در حوزه مطبوعات ایفا می کند لذا نیازمند همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی و به ویژه نیروی انتظامی با این مجموعه هستیم.

عبدالسلام معروفی افزود: مطبوعات، نقش مهمی در ایجاد امنیت روانی در سطح جامعه داشته و می توان با آموزش به شهروندان، از میزان جرائم کاست.

در پایان این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، لوح تقدیر و سپاس از طرف خانه مطبوعات به فرمانده نیروی انتظامی استان اعطا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا