اخبار
کد خبر : 5138 ۱۳۹۶/۰۷/۲۲   

آذربایجان غربی شاخصه های توسعه مناسبی ندارد

 

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان غربی شاخصه های توسعه مناسبی ندارد، بسیار عقب مانده است و این امر دردآور است.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی در حالی عقب مانده است که ظرفیت بالای کشاورزی و معدنی دارد.

وی دلیل عقب ماندگی استان را عدم توجه مرکز به استان و سوء مدیریت عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی اضافه کرد: وضعیت جاده‌ای، معضل کشاورزان، عدم وجود صنایع مادر و بزرگ در استان از دیگر مشکلات این استان است.

وی متذکر شد: شرایط دریاچه ارومیه بسیار نگران کننده است لذا پیگیری روند احیای دریاچه ارومیه در اولویت برنامه های استاندار آذربایجان غربی قرار گیرد.

هاشمی اذعان کرد: بحران دریاچه ارومیه کاملاً یک بحث فراملی است و باید برای رفع مشکل آن به سرعت قدم برداشته شود و از استاندار آذربایجان غربی می خواهیم در جهت حل مشکل دریاچه ارومیه تلاش کند و نمایندگان مجلس در استان نیز همراه وی خواهند بود.

وی همچنین استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه را مشکل گشای بسیاری از مشکلات مدیریتی در کشور دانست.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه توجه به حوزه بین الملل در کنار توسعه رفتار سیاسی بر اساس ذخایر دینی مدنظر نمایندگان و مردم را از استاندار جدید خواستار شد و گفت: از  استاندار جدید جنابعالی انتظار می‌رود از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند و عنصر همدلی و وحدت را پیوسته رعایت کند.

وی گفت: استاندار جدید استان چهره ای شناخته شده و مطرح در عرصه ملی است و به طور حتم ایشان مناسب ساختار استانی حساس مانند آذربایجان غربی است.

هاشمی ارتباطات برون مرزی استاندار جدید را پتانسیل ویژه ای برای توسعه آذربایجان غربی دانست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا