اخبار
کد خبر : 5137 ۱۳۹۶/۰۷/۲۲   

دولت امید را در جامعه احیا کرده است

 

استاندار سابق آذربایجان غربی گفت: دولت توانسته است امید را در جامعه احیا کند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: دولت روحانی در شرایط حساس روی کار آمد و مسیر سختی را در پیشبرد اهداف خود پشت سر گذاشت.

وی افزود: فضای سیاسی کنونی حاکم بر کشور مطلوب است و تمام این دستاوردها را مدیون تلاش دولتمردان دولت اول دکتر روحانی می دانیم.

سعادت ادامه داد: اینجانب در شرایطی مسئولیت استان را برعهده گرفتم که شرایط سختی در سراسر کشور مستولی بود و حتی با پنج ماه تأخیر پس از شروع به کار دولت یازدهم به استانداری منصوب شدم و در همین جا از اعتماد وزیر کشور تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: در شرایطی استاندار شدم که واگرایی در همه حوزه ها در استان زیاد بود.

استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان اینکه علی رغم تمایل نداشتن برای نشستن بر کرسی استانداری در سال 1392 شمسی با توجه به شرایط حساس منطقه مسئولیت را پذیرفتم، افزود: در دوره اي مديريت استان را بر عهده گرفتم كه دولت با مشكلات متعددي مواجه بود از جمله بدهي ٣٠٠ ميليارد توماني به پيمانكاران كه با اتخاذ سياست مديريت بدون پول فضاي مناسبي براي فعاليت پيمانكاران به وجود آمد كه پارسال توانستيم مقام اول كشور در جذب إسناد واگذاري پيمانها را كسب كنيم .

سعادت گفت: ما از آذر ماه 92 شروع کردیم اما عدم تحقق درآمدهای دولت، مطالبات تجمیع شده از قبل، صدها میلیارد تومان بدهی و حتی میلیاردها تومان بدهی به بازنشستگان در استان شرایط سختی را به وجود آورده بود .

استاندار سابق استان با بیان اینکه سیاست مدیریت بدون پول را در چهار سال گذشته به اجرا درآورده است، افزود: تمامی سعی خود را به کار بردیم تا اعتماد دوباره پیمانکاران را برای آغاز دوباره احداث طرح های عمرانی کسب کنیم.
وی تلاش های دولت برای ایجاد زیرساخت های توسعه ای با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی را بسیار چشمگیر دانست و افزود: احداث فرودگاه ماکو و جاده سازی گسترده در این رابطه کارنامه موفقی برای دولت است.

سعادت با اشاره به تحولات منطقه در عرصه بین الملل اظهار داشت: با وجود سه مرز مشترک با کشورهای همسایه و با وجود برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان به سبب مشارکت تمامی قومیت‌ها در این استان شاهد هیچ‌گونه ناآرامی در استان نبودیم بطوریکه هم اینک امنیت پایدار و مردمی مدنظر رهبری در آذربایجان غربی برقرار است و این مرهون تمامی مردم استان است.

استاندار سابق آذربایجان غربی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان ، گفت: در دولت یازدهم 600 واحد راکد در آذربایجان غربی مجدداً به چرخه تولید برگشت  و این منجر به ایجاد 22 هزار فرصت شغل شد و علاوه بر آن 63 واحد تولیدی نیز برای سامان یابی هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: قطعاً سابقه درخشان محمدمهدی شهریاری در حوزه‌های سیاسی و مطالعاتی، استان را در مسیر خوبی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا