اخبار
کد خبر : 5134 ۱۳۹۶/۰۷/۲۲   

نباید به رای مردم پشت کرد

 

وزیر کشور گفت: نباید به رای مردم پشت کرد و مدیرانی را انتخاب کرد که همسو با سیاست های دولت نیستند.

به گزارش نای قلم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: مصرّانه به دنبال ایجاد نشاط در فضای سیاسی و توسعه امنیت پایدار هستیم.

وی افزود: به دنبال مدیرانی اعتدالی و همگام با سیاست های دولت هستیم.

وزیر کشور استاندار جدید آذربایجان غربی را نیرویی انقلابی، با تجربه و با انگیزه دانست و از وی خواست تا با تداوم امیدآفرینی در استان از ظرفیت تمامی جناح های سیاسی در توسعه منطقه بهره ببرد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:  ایران هیچ دخالتی در منطقه نداشته و تنها در برابر یاغی گری های گروه های تکفیری تروریستی اقدام می کند.

به گفته خود ترامپ گروه های تکفیری و داعش در جریان انتخابات آمریکا بود که به وجود آمد ضمن اینکه خدشه دار شدن امنیت در خاورمیانه نتیجه عملکرد خود آنان است.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری، همدلی مجلس شورای اسلامی و تلاش های وزارت امور خارجه در احیای جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی بسیار موثر است و باید این همدلی و همراهی روز به روز افزایش یابد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ادبیات و سخنان روز گذشته رئیس جمهور آمریکا ناشی از ضعف او بود، اضافه کرد: بعد از صحبت ترامپ، کشورهای قدرتمند دنیا اظهارات وی را رد کرده و بر حق ایران و استمرار برجام تاکید کردند که این امر موفقیتی کم نظیر برای کشورمان به شمار می رود.

وزیر کشور ادامه داد: آنها در اظهاراتی تاریخ را هم تحریف می کنند و از اسمی جعلی برای خلیج همیشه فارس نام می برند.

به گفته رحمانی فضلی، تاریخ را تحریف کردن و خلیج فارس را نامی دیگر گذاردن نشانه ضعف است و نتیجه‌ای که از سخنان ترامپ حاصل می‌شود این است که باید اقتصاد مقاومتی استمرار یابد چراکه اقتدار هرچه بیشتر کشور در همین راه و اتکا به وحدت مردم است.

وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی مردمی و برخاسته از بطن مردم ایران اسلامی است، نتیجه توهین به ملت و ایران حفظ بیش از پیش استقلال، خود باوری، اتحاد و همدلی خواهد بود.

وزیر کشور در عین حال با تاکید بر سیاست های گسترش توان دفاعی ایران اسلامی گفت: ایران همواره در موضع دفاع قرار دارد چون اعتقادی به تجاوز نداریم و ما حاضریم سلاح تولید نکنیم به‌شرطی که سلاح‌های هسته‌ای کشورهای مختلف نابود شود و 200 میلیارد دلار سلاح به منطقه خاورمیانه سرازیر نشود.

وی با بیان اینکه طبق آموزه های دینی آنچه که سبب تقویت قدرت ملی است را تقویت می کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری استفاده از سلاح هسته ای را حرام می دانند ولی این به معنای تقویت نکردن سامانه های دفاعی کشور نیست؛ در زمانی که دشمنان ایران اقدام به خرید چندهزار میلیاردی اسلحه در منطقه می کنند، ایران باید برای دفاع از ملت خود نیز قدرت تدافعی خود را تقویت بخشد.

وزیر کشور گفت: وحدت و انسجام در استان یکی از اصول مهم دولت است و استاندار باید در این راستا تلاش کند.

در این آیین محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی معرفی و جایگزین قربانعلی سعادت در این سمت شد.

محمدمهدی شهریاری از سال 1383 تاکنون، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان را بر عهده داشت و پیش از آن نیز از سال 1390 تا 1393 در وزارت امور خارجه خدمت کرده بود.

وی از سال 1386 تا 1390 با کسب آرای مردم بجنورد /مرکز خراسان شمالی/، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود.

استاندار جدید آذربایجان غربی در سال 1343 در شهر مانه و سملقان در استان خراسان شمالی به دنیا آمد؛ شهریاری در سال 1360 در سن 17 سالگی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در سال 1365 به خاطر استفاده دشمن بعثی از سلاح شیمیایی در منطقه شلمچه، جانباز شیمیایی شد.

او از سال 1373 در وزارت امور خارجه خدمت کرده است.

استاندار جدید آذربایجان غربی برادر شهید است. برادر وی در سال 1363 در منطقه کامیاران کردستان به شهادت رسیده است. سعادت از آذرماه سال 92 به عنوان استاندار آذربایجان غربی خدمت می کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا