Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5117 ۱۳۹۶/۰۷/۱۸   

آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد کالا در آذربایجان غربی افزایش می یابد

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی از افزایش تعداد آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد کالا در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، منصور جلایر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن هفته استاندارد ۳ آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد کالا در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از آنها تعداد آزمایشگاه تخصصی تعیین استاندارد کالا به 60 مورد می رسد.

وی افزود: از کل آزمایشگاه های موجود هشت آزمایشگاه مختص سازمان استاندارد است که در انواع رشته های میکروبی، بسته بندی، آشامیدنی، تخصیصی فلزات، غذایی، مصنوعات گرانبها و مصالح ساختمانی فعالیت می کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با بیان اینکه یک هزار و ۲۳ واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۶۸ پروانه استاندارد اجباری صادر، ۱۵ پروانه تمدید، ۴۸ پروانه تعلیق و ۲۱ پروانه ابطال شده است‌.

وی در ادامه سخنان خود از صدور ۱۵ هزار و ۶۸۱ فقره گواهی نامه وارداتی، یک هزار و ۱۱۳ فقره گواهی نامه صادراتی و۳۱۴ فقره گواهی نامه کیفیت و ایمنی آسانسور خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۳ فرآورده مشمول استاندارد اجباری در سطح استان وجود دارد.

جلایر با بیان اینکه پایین بودن سطح تکنولوژی و علمی در تولیدات داخلی سبب افزایش ضایعات تولید شده است، متذکر شد: اجناس داخلی اگر بخواهند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند، باید استانداردهای به روز دنیا را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد و استانداردسازی یکی از شاخص های مهم توسعه اقتصادی است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ادامه داد: برای موفق شدن در اقتصاد غیرنفتی و جایگزین کردن درآمد نفت با درآمد فروش کالاها در جهان، باید استاندارد کالاهای داخلی با کالاهای خارجی در یک حد قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از الزامات حضور اولیه در سطح جهانی، استاندارد در جوامع است به طوری که این اصل مبنای توسعه و پیشرفت جوامع قرار گرفته است، هرقدر بتوانیم استاندارد های خود را به استاندارد های جهانی نزدیک کنیم همواره شاهد پیشرفت در کشور خواهیم بود.

به گفته جلایر اگر افراد در جامعه از پایبندی اجتماعی در همان جامعه برخوردار نباشند استاندارد نیز بی مفهموم خواهد بود و این امر نیز مستلزم فرهنگ سازی مطلوب در جامعه است.

وی با بیان اینکه هر ساله از ۲۲ مهرماه لغایت ۲۸ به نام هفته استاندارد نامگذاری شده و شعار امسال هفته " استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند " انتخاب شده است، افزود: در راستای این شعار کارهای زیرساختی و پروژه‌هایی که در شهرها کار می‌شوند باید به نحوی باشند که این شعار در کشور تحقق یابد.

جلایر اضافه کرد: نخستین روز هفته استاندارد به نام استاندارد و اقتصاد هوشمند نامگذاری شده است.

وی افزود: استاندارد و سفر هوشمند، استاندارد و تغذیه هوشمند، استاندارد و کار هوشمند، استاندارد و مسئولیت هوشمند، استاندارد و شهر هوشمند و استاندارد و زندگی هوشمند دیگر عناوین روزهای هفته استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان با اشاره به شعار "استانداردها شهر را هوشمندتر می‌کند" خاطرنشان کرد: شهر استاندارد شهری است که برای توسعه پایدار و تامین نیازهای کنونی جامعه بدون به خطر انداختن نیازهای آیندگان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند دارای مولفه‌های  زیادی است، گفت: اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند، زندگی هوشمند، حمل و نقل هوشمند و حمکم‌رانی هوشمند از جمله این مولفه‌ها هستند که رسیدن به این مولفه‌ها باید از استانداردهای ملی و بین‌المللی بهره برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا