اخبار
کد خبر : 5109 ۱۳۹۶/۰۷/۱۵   

اخبار سلامت در شهرستان ها

معدوم سازی 69 هزار و 120عدد قرص قاچاق در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: محموله قرص های قاچاق در محل دفن زباله های شهرستان معدوم شد.

محمد عباسی در این خصوص اظهار کرد: محموله بزرگ قاچاق متشکل از مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره و قرصهای غیر قانونی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی توقیف شد، در این رابطه تعداد 69 هزار و120  عدد قرص در اختیار واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت که پس از طی مراحل قانونی و اخذ حکم قضایی معدوم شد.

این دومین محموله قاچاقی که در سال 96 توسط واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان بوکان معدوم می شود.

اهدا 300 میلیون ریال توسط خیرین مهابادی

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خیرین مهابادی مبلغ 300 میلیون ریال را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اهدا کردند.

دکتر مرزنگ در گفت و گویی اظهار داشت: در اقدامی خیرخواهانه خیرین بزرگوار خانواده مرحومه خاتون جلالی و رحیم جلالی مبلغ 300 میلییون ریال را به بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد اهدا کرد.

وی افزود: اقدامات خداپسندانه خیرین و نیز مشارکت های بیشتر این عزیزان می تواند گره گشای مشکلات حوزه سلامت شهرستان باشد.

مرزنگ اضافه کرد: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخشهای بیمارستان سیستم درمانی را در رسیدن به اهداف والای خدمت رسانی به بیماران یاری نموده به طوریکه در سالجاری خیرین خیر خواه خانواده مرحومه خاتون جلالی و رحیم جلالی با اهدا 600 میلیون ریال به منظور خرید دستگاه UPS محافظ دستگاه های دیالیز جهت محافظت از دستگاه ها در برابر نوسانات برقی و 300 ملیون ریال دیگر برای خرید 2 دستگاه همو دیفایر،ست لارنگوسکوپ،2 دستگاه نوار قلب،رول انتقال بیمار برای بخش ویژه ICU و 2 دستگاه فتوتراپی نوزادان اهدا نموده است.

وی گفت: در سالجاری در مجموع این دو خیر بزرگوار مبلغ 900 میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اهدا نموده اند.

امحای بیش از 25 تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف در مهاباد

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد عملکرد فعالیت های انجام گرفته در حوزه بهداشت را در سال 95 تشریح کرد.

مهندس امینی در گفت و گویی اظهار داشت: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسین بهداشت محیط بیش از 25 هزار کیلوگرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیرمجاز شامل سه هزار و 600 کیلوگرم نمک تقلبی و 22  تن مواد غذایی غیر قابل مصرف به ارزش بیش از 300 میلیون ریال به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات 9 گانه و فاسد شدن توقیف شده بود و در صورت مصرف می توانست سلامتی شهروندان را با تهدید مواجه کند.

وی افزود: تشکیل پنج هزار و 216 مورد پرونده الکترونیکی برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، انجام 11 هزار و 182 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بین راهی، معرفی 109 مورد از متخلفین که شرایط 9 گانه مواد غذایی را رعایت نکرده و پلمپ 47 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی انجام گرفته است.

امینی اظهار داشت: صدور چهار هزار و 795 عدد کارت معاینات پزشکی برای شاغلین و متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صلاحیت مکانی برای 379 مورد و 27 موردجریمه دیر کرد کارت بهداشت انجام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: 48 هزار و 792 مورد کلرسنجی آب شرب شهری و روستایی، دو هزار و 96 مورد نمونه برداری میکروبی از آب شرب شهری و روستایی، نمونه برداری مشکوک از مواد غذایی به تعداد 136 مورد انجام گرفته است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: تجهیز کلیه بازرسین بهداشت محیط به دستگاه های دیجیتالی پرتابل سنجش کیفیت مواد غذایی، خریداری 9 عدد تبلت و تجهیز اتاق بحران بهداشت محیط شهرستان به دستگاه های روز که در مواقع وقوع بحران به کارگیری می شود از جمله اقدامات انجام یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا