Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5107 ۱۳۹۶/۰۷/۱۵   

تجمع اعتراضی بهیاران یک ساله در ارومیه برگزار شد

 

بهیاران یک ساله در اعتراض به جذب و به کارگیری خود مقابل معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی تجمع کردند.

به گزارش نای قلم، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گویی در خصوص تجمع در مقابل ساختمان این معاونت دانشگاه اظهار داشت: فقط مسئولیت نظارت بر نحوه آموزش و آزمون فراگیران کمک پرستاری بر عهده معاونت درمان دانشگاه است

پیرو تجمع تعدادی از فراگیران کمک پرستاری در مقابل ساختمان معاونت درمان در خصوص اعمال تغییرات در شرح وظایف، تاخیر در جذب و بکارگیری آنان و تغییر رنگ و یونیفرم کمک پرستاری، جلسه ای با حضور نمایندگان معاونت درمان، حراست دانشگاه، مسئولین موسسات آموزشی واحد جهاد دانشگاهی و تعاونی نظام سلامت و کلیه تجمع کنندگان در سالن E.D.C  ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

شرق اظهار کرد: شرح وظایف کمک پرستاران توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ گردیده است و اعمال تغییر در دو مورد از شرح وظایف نیز توسط وزارت متبوع انجام یافته است که در سایر رشته های گروه پرستاری نیز متداول بوده و در سال 1396 کلیه شرح وظایف گروه پرستاری بعد از بازنگری و تغییرات گسترده در آن به دانشگاهها ابلاغ گردیده است.

وی تصریح کرد: در خصوص جذب نیروهای کمک پرستاری در مراکز درمانی سطح استان، پیرو نامه شماره 3559/209/د مورخه 4/5/96 معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوعه مبنی بر صدور مجوز بکارگیری 81 نفر کمک پرستار در قالب خرید خدمات با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در فضای رقابتی و تعیین اعتبار مالی ،نیازهای رده شغلی کمک پرستاری به تفکیک بیمارستان های تابعه دانشگاه طی نامه شماره 111942/21/96/د مورخ 5/7/96 جهت اقدامات مقتضی و برگزاری آزمون و سایر مراحل به مدیریت توسعه سرمایه انسانی دانشگاه ارسال گردیده است .

شرق ادامه داد: در ارتباط با رنگ و مدل یونیفرم کمک پرستاری همانند سایر رشته های گروه پرستاری اعم از پرستاری، هوشبری، اتاق عمل و .... دستورالعمل و ضوابط طرح و رنگ لباس فراگیران کمک پرستاری توسط معاونت پرستاری وزارت متبوع به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ گردیده است.

در این جلسه  مقرر شد مشکلات مربوط به فرآیند آموزش از قبیل حضور فعال مربیان آموزشی، امکانات رفاهی فراگیران توسط نهادهای آموزش دهنده جهاد دانشگاهی و شرکت تعاونی نظام سلامت بر اساس ضوابط مربوطه مورد بررسی و اقدام لازم قرارگیرد.

همچنین مقرر شد در خواست متقاضیان در خصوص مسائل مطروحه بصورت مکتوب به حوزه معاونت درمان دانشگاه ارسال و نسبت به انعکاس آن وزارت متبوعه اقدام شود.

شرق همچنین گفت: بر اساس سیاست های وزارتی، رشته پرستاری در سه سطح تخصصی کارشناسی به بالاتر، کاردانی و کارشناسی، عمومی و مقدماتی ( بهیاری یکساله و کمک پرستاری)  سطح بندی شده است.

در راستای عملیاتی کردن سطح پرستار مقدماتی، معاونت پرستاری وزارت بهداشت اقدام به سیاست گذاری در راستای تربیت و آموزش کمک پرستاران یکساله کرده که در استان آذربایجان غربی مسئولیت آموزش و تربیت آنان به دو نهاد جهاد دانشگاهی و شرکت تعاونی نظام سلامت واگذار شد و مسئولیت نظارت بر نحوه آموزش و آزمون به دفتر پرستاری دانشگاه محول شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا