Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5100 ۱۳۹۶/۰۷/۱۴   

لزوم رفع نقاط ضعف برنامه های دهه اول ماه محرم

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه از مسئولان فرهنگى و متولیان هیات هاى عزادارى خواست نقاط ضعف موجود در برنامه هاى دهه اول محرم را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام و المسلمین قریشى در خطبه هاى نماز جمعه ارومیه لزوم رفع نقاط ضعف برنامه های دهه اول ماه محرمافزود ؛ کشاندن عزاداریها به خیابانها امکان بهره مندى از سخنرانی هاى علما را کمتر و جایگاه منبرها را ضعیف می کند که روش غلطى است.

وى افزود: امام حسین (ع) براى نجات انسانها از جهالت و ذلالت قیام کرد و باید در مراسم عزادارى سید و سالار شهیدان فلسفه این قیام و احکام و معارف دین تبیین شود چرا که صرف عزادارى نمی تواند انسانها را از جهالت و ذلالت نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مدیران فرهنگى به ویژه مسئولان سازمان تبلیغات اسلامى، اوقاف و متولیان هیئت هاى عزادارى و مداحان باید از شیوه عزادارى در حسینیه مقام معظم رهبرى اقتباس کنند و براى سالهاى بعد این ضعف برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشى نبود تجمعى عظیم در عصر تاسوعا و عاشورا را از دیگر نقاط ضعف عزاداریهاى محرم در ارومیه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید با تدبیر و برنامه ریزى دقیق امکان بهره مندى از فضاى معنوى این روزهاى پرشور را فراهم کنند.

پرهیز از ایجاد مزاحمت براى مردم با صداى طبل و دیگر سازهاى رایج در ساعات شامگاهى از دیگر مواردى بود که خطیب نماز جمعه ارومیه رعایت آن را خواستار شد.

‏‎نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگرى از سخنان خود هفته نیروى انتظامى را تبریک گفت و بخشى از امنیت و آسایش مردم را مرهون ایثار کارکنان نیروى انتظامى در استان دانست.

توجه به سالمندان و حفظ احترام و جایگاه پدر و مادر از دیگر محورهاى سخنان حجت الاسلام و المسلمین قریشی بود.

وى از مردم خواست فقط در مواقعى که امکان نگهدارى سالمندان در منزل وجود ندارد از امکانات خانه هاى سالمندان استفاده کنند و در غیر اینصورت شان و جایگاه پدران و مادران در خانه ها حفظ شود.

وى همچنین در ادامه مباحث خانواده از مردم خواست نسبت به یکدیگر ظلمى روا نکنند چرا که بنا به آیات الهى هیچ ظلمى در دنیا بى پاسخ نخواهد ماند و اعمال انسانها در جامعه و به ویژه درون خانواده باید عادلانه و خداپسندانه باشد.

فرمانده انتظامى آذربایجان غربی هم پیش از خطبه هاى نماز با تبریک هفته نیروى انتظامى به تشریح بخشى از دستاوردهاى این نیرو در استان، در یک سال گذشته پرداخت.

سردار ناصر اصلانى افزود: امروز نیروى انتظامى به عنوان نیرویى مقتدر و مورد قبول مردم از همراهى و پشتیبانى آحاد مختلف جامعه برخوردار است و کارکنان این نهاد بیش از پیش با روحیه شهادت طلبى، فداکارى و ایثار درمسیر امنیت اقتدار و عزت نظام مقدس جمهورى اسلامى و خدمت رسانى به مردم گام بر مى دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا