Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 510 ۱۳۹۴/۰۶/۰۶   

پروژه های تاثیرگذار آذربایجان غربی شناسایی شد

* 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار را دولت تامین می‌کند

استاندار آذربایجان غربی از شناسایی پروژه های تاثیرگذار استان خبر داد و گفت این پروژه ها در قالب دفترچه ای تنظیم شده است که در سفر رئیس جمهور به استان ارائه می شود.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: در راستای رفع مشکل واحدهای تولیدی راکد کمیته رفع موانع تولید در استان تشکیل شده است که جلسات متعدد با حضور بانک‌ها، اداره صنعت ومعدن و تجارت، کارخانه داران و استانداری برگزار شده و 400 واحد تولیدی غیرفعال شناسایی شد و ما دوباره این واحد‌ها را فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 40 هزار نفر تحصیل کرده بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: برای ایجاد اشتغال این تعداد کارجو به شدت و سرعت در حال آماده سازی زیرساخت‌های تجارت و صادرات هستیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در سه زمینه دریاچه ارومیه، پروژه های نیمه تمام و بیکاری جوانان اقدامات موثری از سال 93 آغاز شده و درسال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی سپس به معضل دریاچه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: در هفته دولت و در راستای احیای دریاچه ارومیه پروژه های آبیاری تحت فشار و قطره ای در سطح استان افتتاح شده است که افتتاح این پروژه ها و استفاده کشاورزان از این سیستم آبیاری گامی مثبت برای نجات دریاچه ارومیه است.

به گفته سعادت در راستای احیای دریاچه ارومیه اقدام به بستن چاه‌های غیرمجاز و چندین چاه حتی مجاز کرده ایم چرا که احیای دریاچه ارومیه اقدامی حیاتی برای مردم منطقه است و امیدواریم باغداران و کشاورزان نیز ما را در این روش یاری کنند.

وی تصریح کرد: 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار را دولت تامین می‌کند و 15 درصد باقی مانده را بانک کشاورزی به باغداران وام می‌دهد.

استاندار آذربایجان غربی تبدیل آبیاری سنتی به مکانیزه را ضروری دانست و ادامه داد: نگاهی به کشورهای همجوار و بررسی نحوه استفاده آنها از آب برای کشاورزی مشخص می سازد بسیاری از آنها با استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی در مصرف آب صرفه جویی می کنند، محصولات با کیفیت تولید کرده و بازار مناسبی نیز دارند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: برجستگی تیم مذاکره کننده هسته ای در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کرد.

سعادت افزود: جهان سلطه و قدرت های زور در سال های گذشته با این بهانه که کشورهای لیبی و عراق دارای سلاح های کشتار جمعی هستند، به این کشورها حمله کرده و وحشیانه ترین جنایات را رقم زدند اما دولت جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب این بهانه را از دست آنها گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا