اخبار
کد خبر : 5094 ۱۳۹۶/۰۷/۱۲   

دو میلیون و 112 هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

 

 مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: از جمعیت بیش از سه میلیون نفر استان بالغ بر دو میلیون و 112 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان است که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر روستایی هستند.

به گزارش نای قلم، نادر نانبخش در گفت و گوی خبری در سردشت اظهار داشت: بیمه سلامت دولتی است و بالغ بر 90 درصد از منابع آن از منابع دولتی تامین شده و در اختیار ما قرار می گیرد و با توجه به اسنادی که در اختیارمان قرارمی دهند جبران هزینه می کنیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بزرگترین طرف قرارداد بیمه سلامت در استان است یعنی بالغ بر سه چهارم هزینه های هر ماه که حدود 450 میلیارد ریال برای بیمه های سلامت است برای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان است و در بخش بهداشت که سطح یک روستایی حساب می شود در سال چون سرانه دریافت می کنند چیزی نزدیک به یک هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در ادامه یادآور شد: شهرستان سردشت برای سال 95 حدود 45 میلیارد ریال سرانه سطح یک روستایی دریافت کرده اند و بیمه سلامت برای سطح یک روستایی در سال 95 تسویه حساب کامل کرده است.

نانبخش در ادامه گفت: در بخش درمان هنوز موفق به تسویه کامل نشدیم برای اینکه اعتبارات کافی ارسال نشده و امید است در یک ماه آینده بتوانیم سال 95 را که تقریبا چهار ماه بدهکار هستیم تسویه کنیم و بتوانیم وارد اسناد 96 دانشگاه علوم پزشکی شویم.

وی افزود: تاکنون توانستیم از نظر پرسنلی هزینه ها را در سطح یک روستایی جبران کنیم و خوشبختانه در چند روز گذشته ابلاغ 70 میلیارد ریال برای یک درصد ارزش افزوده دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده که به زودی در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.

گفتنی است شهرستان سردشت با جمعیتی بالغ بر 112 هزار نفر تعداد93 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بالغ بر  64 هزارنفر دربخش روستایی، بیش از شش هزار نفر دربخش کارکنان و بیش از چهار هزار نفر دربخش سایر اقشار تحت پوشش هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا