اخبار
کد خبر : 5078 ۱۳۹۶/۰۷/۱۰   

باد و باران، میهمانِ آذربایجان غربی

 

بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی از بعد از ظهر امروز آسمان آذربایجان غربی میزبان توده هوای باران زا خواهد بود.

به گزارش نای قلم، بر اساس بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز امواج ناپایدار از جو استان عبور خواهند کرد و مردم آذربایجان غربی تا چهارشنبه به تناوب شاهد افزایش ابر، وزش باد و گاه رگبار باران و رعد و برق خواهند بود.

در این مدت دمای آذربایجان غربی به طور میانگین بین هشت تا 10 درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از عبور امواج ناپایدار در استان طی روزهای آینده خبرداد.

مهدی کریمی در خصوص پیش بینی وضعیت هوای استان تا پایان هفته تصریح کرد: با بررسی نقشه های پیش یابی از امروز بعدازظهر 10 (مهر) با عبور امواج ناپایدار از جو استان تا روز چهارشنبه به تناوب شاهد افزایش ابر، وزش باد گاها شدید همراه با رگبار باران و رعدو برق و افت محسوس دما بین 8 تا 10 درجه خواهیم بود.

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه احتمال رگبار باران و رعد و برق در شمال و مرکز استان و از اواخر وقت کاهش محسوس دما و بارش متناوب باران در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات شمالی استان پیش بینی می شود.

کریمی با اشاره به دمای هوای ارومیه تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته ارومیه در گرمترین ساعات 28 درجه بالای صفر و در خنک ترین ساعات 9 درجه بالای صفر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای استان اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته تکاب با  7درجه بالای صفر و نقده با 29 درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان اعلام شده اند.

وی در گفت و گو با ایسنا گفت: طی 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی با 3 میلیمتر از چالدران گزارش شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا