اخبار
کد خبر : 5076 ۱۳۹۶/۰۷/۰۹   

اقدام خودجوش جوانان زنوز در جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر

 

با فرا رسیدن موسم عزاداری محرم، کوچه و خیابان های شهرهایمان سیاه پوش شده و هیأت های عزاداری میزبان سوگواران شهدای کربلا هستند؛ خیزشی باعظمت که متاسفانه همراه با آن برخی خصیصه‌های ناخوشایند مثل ریختن زباله های نذری در کف خیابان نیز مجال بروز و ظهور می‌یابد و وسیع‌تر از همیشه خودنمایی می‌کند.

به گزارش نای قلم، یکی از سنت‌های پسندیده در این ایام توزیع نذورات در میان جمعیت عزاداران حسینی است که در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود اما متاسفانه در مواقعی با حجم زیادی از ظروف و زباله در گوشه و کنار خیابان‌ها مواجه می شویم.

امسال در عاشورای حسینی جوانان زنوز در یک عمل پسندیده و برای دومین سال پیاپی به منظور فرهنگ سازی مناسب برای نریختن زباله بر روی زمین به طور خودجوش اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها از سطح معابر و خیابان‌ها کردند.

جوانان زنوز با این اقدام خداپسندانه نشان دادند که باید مسئول شهر خود بود و در کنار شور حسینی، شعور حسینی هم داشت و چه خوب می‌شد کسانی که زباله‌ها را بر زمین می‌ریزند اندکی به تکلیف مسئولیت پذیری خود و اینکه یک قامتی باید برای جمع آوری تک تک این زباله‌ها خمیده شود، می‌اندیشیدند.

در ماه محرم و مشخصا تاسوعا و عاشوراست که فرصت بی نظیری برای وحدت، هم آوایی و همگامی شهر و روستاها فراهم می شود و اکثریت جامعه به هر شکلی تلاش می کنند ارادت خود را به خاندان پیامبر اکرم (ص) نشان دهند بنابراین اگر در کنار این عرض ارادت فرهنگ نریختن زباله در محیط زندگی نیز مورد تأکید قرار گیرد و یک سنت و عادت زیبای دیگر به سنت های خوبمان اضافه می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا