اخبار
کد خبر : 5073 ۱۳۹۶/۰۷/۰۵   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف دلارهای قاچاق در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: 530 هزار قطعه اسکناس 100 دلاری قاچاق در محور تهران-ماکو کشف شد.

به گزارش نای قلم، ناصر اصلانی در گفت‌وگوی خبری در ارتباط با کشف ارزهای قاچاق اظهار داشت: ماموران انتظامی خوی حین کنترل خودروهای عبوری در محور تهران-ماکو یک دستگاه اتوبوس را توقیف کردند و در بازرسی از خودروی توقیف شده 530 هزار قطعه اسکناس 100 دلاری کشف شد.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اسکناس‌های کشف شده 20 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این راستا یک دستگاه اتوبوس توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پی کسب خبری مبنی بر بارگیری یک محموله بزرگ مواد مخدر توسط یک دستگاه سواری پژو 405 و حرکت از سمت ارومیه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی خوی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی مورد نظر شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در ورودی شهر به سمت قطور  توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی 62 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به شیوه ماهرانه‌ای در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

اصلانی با بیان اینکه در این بازرسی علاوه بر توقیف خودروی مذکور یک نفر دستگیر شد، تصریح کرد: این فرد جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کشف 1.4 کیلوگرم تریاک و 8 هزار قرص غیرمجاز در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هشت هزار و 230 عدد انواع قرص غیر مجاز و قاچاق کشف و 2 نفر متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

سرهنگ میرحیدر میرشفیعی در گفت و گوی خبری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ماکو پس از اطلاع در خصوص فعالیت فردی در رابطه با تهیه و توزیع مواد مخدر، موضوع را به سرعت در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم، محل فعالیت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی این محل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بازرسی ماموران از این محل یک کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی ماکو بیان کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سرهنگ میرشفیعی از کشف هشت هزار و 230 عدد انواع قرص غیر مجاز و قاچاق در ماکو خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی داروهای کشف شده را 250 میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی اظهار کرد: در این رابطه نیز یک نفر متهم دستگیر شد.

کشف بیش از 100 کیلوگرم مرفین در ارومیه

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: بیش از 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین در محدوده مرزبانی هنگ ارومیه کشف و ضبط شد.

سردار عزت الله رشیدیان افزود: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه در حین کنترل ارتفاعات مرزی با استفاده از دوربین های الکترونیکی و اپتیکی تعدادی افراد مسلح ناشناس که قصد خروج غیرمجاز از منطقه ممنوعه داشتند را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد مسلح بودند، اظهار کرد: درگیری مسلحانه مرزبانی با آنان به متواری شدن این اشرار مسلح در تاریکی کوهستان منجر شد و محموله به جامانده از قاچاقچیان شامل 100 کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی و دستگیری این اشرار مسلح ادامه دارد، اظهار کرد: مرزبانان با عزم راسخ در پاسداری از مرزها و مبارزه با پدیده شوم قاچاق از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

بیش از 950 کیلومتر از مرزهای ایران با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد و قاچاقچیان برای قاچاق کالاها، ارز و مواد مخدر از طریق این استان تلاش می کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا