Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 507 ۱۳۹۴/۰۶/۰۶   

کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی برگزار شد

*امر اتحاد بایستی سرلوحه کار همه علما و حکما قرار گیرد

نخستین کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی از ستارگان فروزان آسمان فقاهت و علم و عمل، با پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی و با حضور شخصیت های حوزوی و مسئولان استانی، در شهرستان سلماس برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در آغاز این کنگره، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و ارائه گزارش دبیر کنگره، متن پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی قرائت شد.

معظم له در این پیام با تجلیل از شخصیت علامه سلماسی و تقدیر از دست اندرکاران برگزاری کنگره، آورده است: برگزاری این کنگره فرصتی است برای تعظیم و تکریم مقام علمی و عملی یکی از ستارگان فروزان آسمان فقاهت علم و عمل که یاد و نامش بیش از دو قرن است بر زبان ها و در کتاب ها جاری است.

در بخش دیگری از پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی آمده است: مرحوم آیت الله سلماسی با تربیت در محضر سید الطائفه آیت الله العظمی سید محمد مهدی طباطبایی بحرالعلوم به حق جانشین مسند آن بزرگوار در فقاهت و عبادت بوده و به جز آن، توفیق بازسازی و توسعه حرم عسکرین(ع) را یافت و حرم فعلی امام هادی(ع) نتیجه زحمات شبانه روزی ایشان است.

در این مراسم که با حضور شخصیت های کشوری و لشکری،علمای شیعه و سنی ،ائمه جمعه و جماعات و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی در سالن همایش های اداره ارشاد اسلامی شهرستان سلماس برگزار شد.

امام جمعه سلماس به عنوان اولین سخنران ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد مسعود حضرت امام رضا علیه السلام به بررسی زوایای مختلف زندگی علامه ملا زین العابدین سلماسی پرداخت.

حجه الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، علامه ملا زین العابدین سلماسی را تربیت یافته مکتب فقیه ربانی بحرالعلوم نامید و اضافه کرد علامه ملازین العابدین سلماسی یکی از اصحاب سر علامه بحرالعلوم بوده است.

وی افزود: آیت الله ملا زین العابدین سلماسی توفیق بازسازی حرم امامات عسگریین را داشته و گنبد سرداب مقدس را بنا نهاده و برای طلا کاری آن زحمات فراوانی کشیده،ملا زین العابدین سلماسی به سفارش سید ابراهیم قزوینی دیوار شهر سامرا را بنا نهاد.

*فقیه و عالم عامل

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی نیز در این کنگره با اشاره به مقام و جایگاه علامه سلماسی به نقل از عارفان و عالمان و بزرگان دینی و علمی، گفت: ایشان عالمی بودند که هم پدر و هم فرزندانش روحانی و از علمای بلند مرتبه اسلام به شمار می رفتند.

امام جمعه ارومیه افزود: علامه سلماسی نه تنها عالم و فقیه بود، بلکه تبعیت از دستورات الهی را در مسیر زندگی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده بود و الگوی حرکتی ماست.

*پیام آور وحدت مسلمین

حجت الاسلام والمسلمین محسن غروریان از اساتید حوزه علمیه قم هم در این کنگره اظهار کرد: علما حکمت را به دوقسم عملی و نظری تقسیم بندی می نمایند که در علامه زین العابدین سلماسی هردو قسم تجلی یافته بود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی ابراز داشت: از سیره زندگی عالمان و بزرگانی همانند علامه سلماسی پیام وحدت و عدم تفرقه در بین عموم مسلمین نشر می یابد و امر اتحاد بایستی سرلوحه کار همه علما و حکما قرار گیرد.

کنگره علامه ملا زین العابدین سلماسی

*سرآغاز معرفی علما و بزرگان سلماس

حجت الاسلام جعفر فخرآذر دبیر کنگره علامه ملازین العابدین سلماسی نیز در سخنانی هدف از برگزاری این کنگره را شناساندن علما و بزرگان منطقه سلماس و بزرگداشت مقام علما اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مقام بالای علمی و عملی علامه زین العابدین سلماسی باعث شده که توصیفات بسیار خوبی درباره ایشان بر زبان بسیاری از علما جاری شود.

*واگذاری 4 هزار متر مربع زمین به حوزه

برپایه این گزارش، در پایان این کنگره علاوه بر قرائت چند مقاله در خصوص ابعاد شخصیتی علامه سلماسی، سند مالکیت زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع برای احداث ساختمان علامه ملا زین العابدین سلماسی و راه اندازی سطح دو حوزه به مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) سلماس تحویل داده شد.

شایان ذکر است بعد از همایش از تابلوی علامه ملا زین العابدین سلماسی در ورودی شهر از طرف ارومیه پرده برداری شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا