اخبار
کد خبر : 5042 ۱۳۹۶/۰۶/۲۶   

تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی در استان ضرورت دارد

 

 استاندار آذربایجان غربی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشاورزی محور توسعه استان بوده ولی متاسفانه سرمایه گذاری هایی در این زمینه برای ارتقای صنعت کشاورزی در استان صورت نگرفته و معیشت خانواده ها بیشتر به سمت کشاورزی سنتی سوق یافته است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: با خشک شدن دریاچه ارومیه ضرورت تغییر رژیم اشتغال در استان بیش از پیش مشاهده شد لذا ارتقای بخش کشاورزی برای مردم ما نجات دهنده است چرا که هیچ بهره وری و ارزش افزوده کافی در این بخش نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مسئولان ملی نسبت به ارتقای شاخص های توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان گفت: بودجه برای اتمام پروژه های نیمه تمام باید در نظر گرفته شود تا این پروژه ها به بهره برداری برسد و شاخص های توسعه استان تا حدودی به میانگین کشوری نزدیک شود.

سعادت ادامه داد: برنامه ریزی شده است در همه دهستان های مرزی واحدهای اشتغالزایی ایجاد شود و در این راستا برای اولین بار از محل درآمدهای بازارچه مرزی پیرانشهر در این منطقه واحدهای اشتغالزایی ایجاد خواهد شد تا سرمایه گذاران بتوانند برای اشتغالزایی منطقه تلاش کنند.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای صادرات محصولات کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این اعتبار امسال نیز برای حمایت از کارخانجات کنسانتره استان و حمایت از صادرات تولیدات کشاورزی تمدید شود  تا بحث خرید محصولات مازاد کشاورزان انجام گیرد و بتوانیم پاسخگوی کشاورزان نیز باشیم.

امروز مرزهای استان از امنیت پایدار برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، سعادت در جلسه شورای اداری استان که امروز با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به امنیت مرزها گفت: آذربایجان غربی یکی از مهمترین استان هایی است که با مسائل امنیتی و جنگ درگیر بوده و امروز از امن ترین مرزها برخوردار هستیم به طوری که علی رغم وجود 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی امروز مرزهای ما از امنیت پایدار برخوردار هستند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه انسجام و وحدت ملی در استان حاکم است، اظهار داشت: علی رغم وجود مشکلات و ناامنی های بسیار در آن سوی مرزها خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و آمادگی کامل برای مقابله با همه توطئه های دشمنان در کشور و استان وجود دارد که این آمادگی از اتحاد و همدلی ملت و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری نشات می گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا