اخبار
کد خبر : 5034 ۱۳۹۶/۰۶/۲۵   

آسیب های عزاداری در آذربایجان غربی کاهش یافته است

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم در این همایش از عملکرد ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان از جمله تلاش برای برگزاری مطلوب آئین های مذهبی، صدور بیانیه ها و اطلاعیه ها و نظارت بر نحوه برگزاری مراسم دهه نخست محرم در آذربایجان غربی گزارشی ارائه کرد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده اضافه کرد: کاهش آسیب های مذهبی، در گرو واکاوی و سازماندهی فعالیت های مذهبی بوده و بدون تلاش مسئولان مربوطه، نتیجه گیری سخت است.

وی از کاهش آسیب های عزاداری در استان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد از آسیب‌های عزاداری‌ها در آذربایجان غربی کاهش یافته و تاکنون ۴۸۸ مصوبه برای ساماندهی آن تصویب شده است.

داداش زاده از آغاز به کار ستاد ساماندهی شئون فرهنگی از سال 1379 خبر داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات و آسیب‌ها در عزادارای ها شروع به کار کرده است و این طرح توسط شورای فرهنگی انقلاب فرهنگی و تحت عنوان مصوبه‌ای در این شورا به تصویب رسید و به‌عنوان قانونی شناخته می‌شود و از سال 87 ستاد در آذربایجان کار خود را آغاز کرده است تا از مشکلات در مجالس عزاداری پیشگری کند.

از تاسیس ستاد سازماندهی شئون فرهنگی مناسبت های مذهبی تا کنون، جهت رفع مشکلات و آسیب های مذهبی، شاهد ۵۰۰ مصوبه در این ستاد بوده‌ایم.

حجت الاسلام داداش زاده افزود: برنامه ریزی جهت کاهش قمه زنی در آذربایجان غربی، برگزاری همایش های مراسم محور به جای دسته های عزاداری، تلاش برای کاهش روزه خواری در ماه رمضان از وظایف ستاد سازماندهی شئون فرهنگی در مراسمات مذهبی است.

وی عنوان کرد: عدم استفاده از طبل های بزرگ در مراسمات محرم به منظور خالص بودن معنویات دسته های عزاداری، برگزاری کوچه های بنی هاشم  و هماهنگی و نظارت به جمع خوانی ها در ارومیه از دیگر وظایف ستاد سازماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین تلاش در سیماسازی ظاهری شهرستان های آذربایجان غربی در مناسب های مذهبی و برنامه ریزی برای کاهش استفاده از علائم در دسته های زنجیر زنی از دیگر برنامه ها و سیاست گزاری های این ستاد است.

در پایان این همایش از دستگاه های اجرایی و ستادهای برتر شهرستانی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان غربی قدردانی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا