اخبار
کد خبر : 5033 ۱۳۹۶/۰۶/۲۵   

لزوم معرفت افزایی و مقابله با خرافه گرایی در آئین های عزاداری محرم

 

در دومین همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان غربی، بر معرفت افزایی و مقابله با خرافه گرایی در آئین های عزاداری محرم تاکید شد.

به گزارش نای قلم، در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آذربایجان غربی در خصوص نحوه برگزاری مناسبت های مذهبی بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این همایش با تاکید به اینکه دست بردن در تاریخ دین شیعه بسیار خطرناک و آسیب رسان بوده و باید زدودن تحریف ها از دین، در اولویت تمام مراکز و ادارات دولتی قرار گیرد، گفت: فرهنگ زیارت و مناسبت های مذهبی، نمونه هایی از فرهنگ انسان سازی و معرفت افزایی شیعه است که باید با برنامه ریزی منسجم مسولان فرهنگی و بازمهندسی مناسبت ها از این ظرفیت بیش از پیش بهره برد.

رضا معممی مقدم با بیان اینکه آموزش ها در مراسم مذهبی مهم بوده و باید اصل برگزاری مراسمات مذهبی، کاهش خرافات و آموزش مسائل و آموزه های صحیح در دین قرار گیرد، افزود: آگاهی بخشی، بیدارکنندگی، امیدافزایی و وحدت آفرینی از مهمترین ویژگی های اجرای برنامه های مذهبی است که باید در چهارچوب شرع مقدس اجرایی شرد.

وی از افراد با نفوذ هیأت های مذهبی خواست برای حل مشکلات اجتماعی از جمله طلاق وارد عمل شوند و در اجرای کارکرد اجتماعی خود بیش از پیش مؤثر عمل کنند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به فرارسیدن دهه اول محرم تصریح کرد: اشکال سخیف عزاداری در کشور به شدت کاهش یافته و باید با همکاری هیات های عزاداری بر وحدت افزایی آئین های عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیش از پیش تاکید شود.

وی با اشاره به لزوم تغییر دید مردم نسبت به نوع زیارت، گفت: دید عموم مردم نسبت به  زیارت ها، باید از زیارت خانوادگی و انفرادی، به زیارت از طریق کاروان های زیارتی و عمومی تغییر یابد.

مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: نقش ستاد سازماندهی شئون فرهنگی در نظارت و ساست گذاری فعالیت های مذهبی غیر قابل انکار است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا