اخبار
کد خبر : 5030 ۱۳۹۶/۰۶/۲۵   

شرکت 329 ناشر و نمایندگی از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب ارومیه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 329 ناشر و نمایندگی از سراسر کشور در نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه شرکت می کند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 21 ناشر استانی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: 137 ناشر به صورت مستقل و 133 ناشر دیگر به صورت نمایندگی هستند، تعداد 36 غرفه فروش متمرکز بوده و نمایندگی تعدادی از ناشران به‌ صورت تجمیعی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: تعداد 36 هزار و 251 عنوان کتاب در موضوعات مختلف پزشکی، دانشگاهی، زبان خارجه، هنر، مذهبی، تاریخی، دینی، فنی و مهندسی با تخفیف 30 درصد در این نمایشگاه ارائه می شود که 10 درصد از سوی ناشر، 10 درصد از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد دیگر توسط موسسه نمایشگاه‌های کشور تامین شده است.

کریمی تصریح کرد: بن‌کارت‌های نمایشگاه توسط بانک شهر در محل نمایشگاه ارائه می‌شود که امسال بن‌کارت‌های ارائه شده تا 10 روز پس پایان موعد نمایشگاه نیز اعتبار دارند و کسانی که بنا بر هر دلیلی موفق به خرید کتاب از نمایشگاه نشوند می‌توانند تا 10 روز پس از اتمام زمان بازدید از غرفه‌ها از کتابفروشی‌های خطایی، پاتوق کتاب، شریعتی، شهر کتاب پزشکی، کتابفروشی دانشگاه علوم پزشکی، دانشیار و انتشارات حسینی نسبت به خرید کتاب موردنظر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام برگزاری نمایشگاه کتاب با هفته دفاع مقدس یک غرفه ویژه دفاع مقدس در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و3500 کتاب با موضوع دفاع مقدس نیز برای علاقمندان عرضه می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان رونمایی از کتاب 3 جلدی رویدادها وحوادث 8 سال دفاع مقدس در مطبوعات نوشته زهرا کرم زاده و کتاب بررسی جایگاه ادبیات فولکلور نوشته آقایان حسین زاده ومهدی ایزدی را از جمله برنامه های جنبی  این نمایشگاه برشمرد.

وی برپایی ایستگاه نقاشی، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رونمایی از چند جلد کتاب، برگزاری نشست بررسی جایگاه ادبیات فولکلور و کارگاه آموزشی برای اخذ مجوز شابک با حضور مدیرمسؤول شابک را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه از تاریخ 28 شهریور سال جاری تا 3 مهرماه با حضور ناشرین برتر کشوری و استانی در محل نمایشگاه‌های دائمی اداره‌کل ارشاد واقع در چهارراه آپادانا برگزار می‌شود.

وی گفت: پذیرایی از بازدیدکنندگان در دو شیفت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 الی 13 و 16 تا 21 است که البته این بازه‌های زمانی باتوجه به استقبال مردم از نمایشگاه قابل تمدید خواهد بود.

 کریمی در ادامه  تصریح کرد: دو رویداد فرهنگی شامل مراسم نکوداشت روز شعر و ادب فارسی و نکوداشت استاد شهریار و نکوداشت استاد علی محمدیان، غزل سرای آذربایجان غربی نیز در استان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این برنامه فردا در تالار برق ارومیه با سخنرانی علیزاده تبریزی برگزار می شود.

وی با اشاره به رونمایی از آثار استاد شهریار در کنار این مراسم، ادامه داد: آثار مکتوب در دفتر شعر استاد شهریار در ارومیه وجود دارد که ازآنها در کنار کتاب خطی و سنگی این استاد بزرگ، رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا