اخبار
کد خبر : 5021 ۱۳۹۶/۰۶/۲۲   

اعلام آمادگی خانه مطبوعات آذربایجان غربی برای همکاری با حوزه علمیه خواهران

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: خانه مطبوعات و حوزه های علمیه دو عنصر تاثیرگذار در جامعه هستند که استفاده درست از ظرفیت آنها می تواند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موثر باشد.

حجت‎الاسلام حمید راحلی امروز در دیدار اعضای شورای پژوهش و آموزش حوزه علمیه خواهران با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان اظهار داشت: خانه مطبوعات بستر مناسبی در راستای استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه خواهران است به طوری که می توان به غنابخشی رسانه ها، نشر ارزش های دینی و شرعی و هم آگاهی دهی نسبت به مسائل اعتقادی، دینی، اقتصادی و فرهنگی آحاد مختلف جامعه کمک کرد.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام در تمام زمینه های فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، خانواده و ... نسخه درمان وجود دارد که اگر به این نسخه ها و آیه های قرانی تمسک جوییم جامعه مدینه فاضله ای می شود که اولیای الهی به دنبال ساختن آن هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی متذکر شد: با توجه به ابزارهای جدیدی که ارائه شده و تهدیدات فرهنگی که رو به افزایش است ما نه با شبیه خون فرهنگی بلکه با جنگ رو در رویی مواجه هستیم که راهکار متناسب با آن ارائه نشده است لذا تکلیف سنگینی برعهده ماست.

وی با تاکید به اینکه تمام اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عالمان دینی و دستگاه های اجرایی مرتبط با نظام باید به سمت ظهور امام زمان (عج) منتهی شود، ادامه داد: برای مقابله با دشمنان، باید هماهنگی بین حوزه های علمیه و رسانه ها توسعه یابد به طوری که حوزه های علمیه با تولید محتوا، پژوهش ها و مقالات مختلف و رسانه ها با نشر و ترویج آنها بتوانند در مقابل تهدیدات فرهنگی و اجتماعی ایستادگی کنند که پیش نیاز این اقدامات احصا و شناسایی نیازهای جامعه و سبک و سیاق برخورد با تهدیدات است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان افزود: نیاز داریم تا تبادل جریان اطلاعات جریانی قوی باشد.

حلقه وصل پژوهش و سیستم اطلاع رسانی با خلا و مشکلاتی مواجه است

عضو شورای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: حلقه وصل پژوهش و سیستم اطلاع رسانی در کل کشور به ویژه آذربایجان غربی با خلا و مشکلاتی مواجه است.

حجت الاسلام کریم جباری در این دیدار گفت: نیازهای مختلف فرهنگی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که متفاوت با سایر استان هاست از این رو کمیته پژوهش حوزه های علمیه خواهران سرمایه عظیمی است که می توان از تولیدات این بخش به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: مطبوعات و حوزه های علمیه با بحران های مختلف در زمینه ازدواج، طلاق، ناهماهنگی های زناشویی، بزهکاری، فرار کودکان از خانه، مشکلات سبک زندگی و معضلات اجتماعی متعدد دست به گریبان هستند که با تعامل و هماهنگی بین این دو نهاد می توان به صورت کاربردی و هدفمند عمل کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه پژوهش ها رویداد فرهنگی گسترده ای هستند که ضرورت استفاده از آنها احساس می شود، تصریح کرد: در حوزه علمیه خواهران در زمینه مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی تحقیقات ادواری، فصلی و سالانه انجام می گیرد و همچنین پایان نامه های متعدد در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود که می توان متناسب با نیاز جامعه در رسانه های استان منتشر شوند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: مهم شناسایی ظرفیت ها و توانمندی هاست و این حلقه وصل را خانه مطبوعات می تواند فراهم کند.

رسانه ها ظرفیت مهمی برای ترویج افکار و ارزش های اسلامی هستند

مسئول کمیته پژوهش و آموزش حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی هم گفت: با توجه به شرایط اجتماعی موجود از جمله افزایش طلاق، ازدواج سفید، ترویج افکار غربی و تهاجم فرهنگی، رسانه ها بستر و ظرفیت مهمی برای نشر و ترویج افکار و ارزش های اسلامی هستند.

اعظم پورحیدر افزود: پایان نامه ها و مقالات مختلفی در مباحث تربیتی، اعتقادی و اجتماعی در حوزه پژوهش و آموزش حوزه علمیه خواهران ارائه می شود که نیازمند همکاری رسانه ها برای نشر آنها هستیم.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه خواهران از آمادگی کامل در پاسخگویی به شبهات درخصوص تهاجم به افکار و عقاید باطل، مباحث تربیتی و خانواده، مباحث تخصصی زنان و مباحث تفسیری و نشر آنها برخوردار است.

پورحیدر در ادامه سخنان خود خواستار همکاری خانه مطبوعات در زمینه برگزاری دوره های خبرنویسی و خبرنگاری برای طلبه ها و شرکت حوزه علمیه در جشنواره های مختلف شد.

حوزه های علمیه یکی از منابع ارزشمند علمی، دینی و فرهنگی است

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: امروزه حوزه فرهنگ با تلاطم خاصی مواجه است که بخشی از آن به عنوان آفت در خانواده ها رخنه کرده است.

یوسف پیربوداقی با بیان اینکه هر جا حوزه‌های علمیه فعال باشند ناهنجاری‌ها در جامعه کمتر می شود، افزود: رهایی از تهدیدات فرهنگی و هجوم بی امان تکنولوژی نوین و ابزارهای الکترونیکی که در قالب، انواع و اقسام مختلف وارد شده است، منوط به تلاش های رسانه ها و حوزه های علمیه مبتنی بر ضرورت ها و نیازهای روز است.

وی با بیان اینکه دلیل ناهماهنگی در ارگان های فرهنگی موازی کاری و عدم هماهنگی است، اضافه کرد: ضرورت ایجاب می کند تمام ارگان ها و نهادهای فرهنگی بدون موازی کاری و با راهکار، روش و گفتمان مشترک، برگزاری نشست های هماهنگی و همگرایی بیشتر رابطه تعاملی داشته باشند.

پیربوداقی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در تمام جنبه ها یکی از منابع مهم و ارزشمند علمی، دینی و فرهنگی هستند بر آمادگی خانه مطبوعات برای تعامل هر چه بیشتر با حوزه علمیه خواهران تاکید کرد.

وی بر برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری برای طلبه ها با همکاری خانه مطبوعات، عضویت خبرنگاران حوزه علمیه در خانه مطبوعات، تاکید و اذعان کرد: مشارکت در آموزش خبرنویسی یکی از ضروریات جامعه امروزی است چرا که جامعه به سمت شهروند خبرنگار سوق پیدا کرده است.

به دنبال تعامل بیشتر میان حوزه علمیه و خانه مطبوعات هستیم

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: ذات حوزه های علمیه ابلاغ پیام است و از این جهت، رسانه به حوزه بسیار نزدیک است.

یداله قربانی اظهار امیدواری کرد حوزه های علمیه خواهران و رسانه ها بتوانند با انسجام، همفکری و همدلی، مشکلات و چالش های موجود را رفع کنند.

وی افزود: ما به دنبال آن هستیم که تعامل میان حوزه علمیه و خانه مطبوعات گسترش یابد و از ظرفیت های گوناگون دینی و فرهنگی یکدیگر بهره ببریم که در این راستا نیاز است برنامه های مختلفی در نظر گرفته شود.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان هم در این نشست بر تعامل بیشتر خانه مطبوعات با حوزه علمیه تاکید کرد.

عبدالسلام معروفی اضافه کرد: خانه مطبوعات استان بستر لازم را برای مشارکت حوزه های علمیه با رسانه ها فراهم می کند.

وی از کمیته پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران استان خواست تا یافته های پژوهشی را برای نشر در رسانه های استان در اختیار خانه مطبوعات قرار دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا