اخبار
کد خبر : 5015 ۱۳۹۶/۰۶/۲۰   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف آمپول های قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو گفت: 329 عدد آمپول قاچاق به ارزش 500 میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد احمدی در گفت و گوی خبری افزود: پس از اطلاع ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماکو از فعالیت فردی در قاچاق دارو، محل فعالیت این فرد را شناسایی و با کسب مجوز قضایی محل مورد نظر را بازرسی کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران از این محل 329 عدد آمپول قاچاق کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی آمپول های کشف شده را 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی ماکو گفت: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

کشف بیش از پنج کیلوگرم مواد مخدر در بوکان

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی گفت: 5.5 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی سواری در این شهرستان کشف و یک نفر به اتهام توزیع مواد مخدر در این ارتباط دستگیر شد.

سرهنگ مجید محبعلی در گفت و گویی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داد شد، اظهار کرد: گروه های عملیاتی فرماندهی انتظامی بوکان روز گذشته به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ نسبت به کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان اقدام کرده و این میزان مواد مخدر که به طرز ماهرانه در یک دستگاه خودروی پراید جاسازی شده بود را کشف کردند.

وی همچنین به کشف 1.5 کیلوگرم مواد مخدر دیگر در یک هفته گذشته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سایه مشارکت شهروندان طی روزهای اخیر نیز از منزل یک نفر متهم با هویت معلوم، مقدار 1.5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

سرهنگ محبعلی اضافه کرد: در این ارتباط نیز 2 نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی ادامه داد: در یک عملیات دیگر به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع پلیس با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز بیش از 2 هزار عدد انواع قرص غیرمجاز از یک فروشنده در بوکان کشف و یک نفر دیگر در این رابطه دستگیر شد.

کیف قاپ‌های حرفه‌ای به دام پلیس میاندوآب افتادند

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: چهار فرد کیف قاپ که اقدام به کیف قاپی از زنان می‌کردند، با اقدامات پلیسی عوامل انتظامی دستگیر شدند.

حسن شیخ‌نژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: به دنبال تماس‌های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و مراجعه شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر چند فقره کیف قاپی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این رابطه ماموران انتظامی شهرستان اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی فرد یا افراد کیف قاپ انجام داده و چهار نفر کیف قاپ حرفه ای را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: این افراد که ساکن شهرهای مختلف در استان های آذربایجان غربی و شرقی هستند، پس از شناسایی و دستگیری به مقر پلیس انتقال و به سه فقره کیف قاپی از بانوان اعتراف کردند.

وی تصریح کرد: متهمین پس از اعتراف به جرم خود و تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضایی شد.

کشف بیش از 13 هزار داروی غیر مجاز در مرزهای ارومیه

فرمانده مرزبانی ارومیه گفت: 13 هزار و 270 عدد داروی غیر مجاز با تلاش ماموران هنگ مرزی در مرزهای این شهرستان کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

سرهنگ علی علیپور در گفت و گویی افزود: ماموران گروهان مرزی سرو با پوشش وسیع اطلاعاتی در سطح حوزه ماموریتی توانستند در یک عملیات غافلگیرانه اتوبوس حامل کالای قاچاق را در نزدیکی گمرک سرو شناسایی و آن را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران از این اتوبوس 13 هزار و 270 عدد انواع داروی غیر مجاز قاچاق، 20 آمپول واکسن، 479 شکلات صبحانه و 16 هزار و 480 عدد انواع آدامس قاچاق خارجی که در قسمت های مختلف اتوبوس به صورت ماهرانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را حدود 200 میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ علیپور افزود: در این رابط یک نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد که مرزهای مشترک ایران و ترکیه با 550 کیلومتر طول در آذربایجان غربی قرار دارد که 150 کیلومتر آن در شهرستان ارومیه واقع است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا