اخبار
کد خبر : 5012 ۱۳۹۶/۰۶/۲۰   

نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای آذربایجان غربی گشایش یافت

 

نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان استانی روز دوشنبه در ارومیه گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این آیین هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنا کردن جوانان و نوجوانان با بازی های رایانه ای مجاز و سالم عنوان کرد و گفت: خانواده ها باید به نوع بازی های رایانه ای مورد استفاده کودکان خود توجه داشته باشند که نمایشگاه بازی های رایانه ای اطلاعات لازم را به والدین ارائه می دهد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی اثرگذاری بازی های رایانه ای بر اخلاق نوجوانان و کودکان را غیرقابل انکار دانست و افزود: اثر مخرب بازی، بیشتر از یک فیلم است زیرا در بازی رایانه ای جوان و نوجوان خود را همه کاره بازی تصور می کند.

وی اضافه کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا آموزه های دینی در بازی ها حرف اول و آخر را بزند.

وی اظهار کرد: بسیاری از بازی های رایانه ای که توسط جوانان و نوجوانان استفاده می شود، در کشورهای غربی برای سنین زیر 20 سال ممنوع است در حالی که در برخی موارد به راحتی در اختیار نوجوان و جوان ایرانی قرار می گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مسئولان نباید اجازه بدهند با رواج بازی های رایانه ای غیر مجاز برخی کودکان جان خود را از دست داده و یا دچار توهم شوند.

نادر قاضی پور با اشاره به فرار رسیدن ایام محرم و صفر افزود: بهتر است در بازی های رایانه ای رشادت یاران امام حسین (ع)، وقایع عاشورا و آموزه های دینی به شکلی زیبا به تصویر کشیده شوند تا جوانان و نوجوانان با مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) آشنا شوند.

وی با بیان اینکه جوان آذربایجانی باید نماد شجاعت و ولایتمداری باشد، اضافه کرد: بازی های رایانه ای باید هشت سال دفاع مقدس و خاطره رشادت رزمندگان اسلام را برای نسل جدید بازگو کنند.

نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان تا 24 شهریور ماه جاری در مجتمع نمایشگاه های فرهنگی هنری ارومیه برپاست.

در این نمایشگاه 110 غرفه محصولات و آثار خود را در معرض دید عموم می گذارند و علاقمندان میتوانند از ساعت 16 تا 23 در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه از نمایشگاه بازدید و بازی های مجوزدار و نرم افزارها را با 40 درصد تخفیف خریداری کنند.

همچنین در این نمایشگاه، کنسول‌های بازی با 40 درصد تخفیف برای عموم به فروش می رسد و علاوه براین 20 هزار حلقه لوح فشرده حاوی بازی های مجوزدار برای کودکانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، هدیه داده خواهد شد.

همزمان با نمایشگاه بازی های رایانه ای، مسابقه جایزه بزرگ در 2 رشته "فیفا 17 "و "پی اس" برگزار می‌شود و در هر 2 رشته سه نفر برگزیده می‌شوند و برای نفر اول یک دستگاه پی اس چهار و یک حلقه بازی داده می‌شود و برای نفر دوم نیز یک دستگاه ایکس باکس و یک بازی اصلی و به نفر سوم نیز 300هزار تومان جایزه داده می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا