اخبار
کد خبر : 5009 ۱۳۹۶/۰۶/۱۹   

2500 واحد صنفی نیمه فعال در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون دو هزار و 500 واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که تا سال 99، اجرای آنها زمانبندی شده است.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان در گفت و گوی خبری با اشاره به وضعیت پروانه‌های کسب اصناف استان که تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده است اظهار داشت: در مجموع وضعیت پروانه‌های تاریخ منقضی در استان از 9‏/9 درصد در خرداد امسال به 7‏/3 درصد تا پایان مرداد کاهش یافته اما تاکنون به میزان 7‏/0 درصد با هدفگذاری این معاونت فاصله دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اقداماتی که در رابطه با مبارزه با پولشویی در این سازمان شده است بیان کرد: یکی از وظایف محوله به سازمان صنعت،معدن و تجارت مبحث مبارزه با پولشویی است که توسط معاونت اقتصادی و امور بازرگانی مدیریت شده و در همین راستا موضوعات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه امسال 22 مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم پنج هزار و 24 و غیرمستقیم هفت هزار و 555 به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: از سوی دیگر تعداد مجتمع صنفی در دست مطالعه 16 مورد با دو هزار و 933 واحد انتقالی در استان وجود داشته و میزان اشتغال مستقیم آن هفت هزار و 724 نفر و غیرمستقیم 26 هزار و 304 نفر است.

دهقان تعداد مجتمع‌های صنفی در دست احداث استان را 15 مجتمع خواند و گفت: تعداد واحدهای انتقالی این مجتمع‌ها نیز سه هزار و 558 واحد با اشتغال مستقیم هفت هزار و 623 نفر و غیرمستقیم 10 هزار و 484 نفر بوده است.

وی با اشاره به احیای واحدهای تولیدی صنفی نیمه فعال در استان بیان کرد: در این رابطه تاکنون دو هزار و 500 واحد صنفی نیمه فعال در استان شناسایی شده که تا سال 99، اجرای آنها زمانبندی شده و پیش‌بینی اشتغال جدید آنها نیز پنج هزار نفر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد اداره فرش در مرداد ماه اظهار داشت: در این زمینه نیز مرحله سوم طرح آموزش منجر به تولید فرش دستباف در روستای نجف آباد شهرستان ارومیه با همکاری مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) و اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان‌غربی برای متقاضیان و علاقمندان اجرا شد.

وی افزود: از سوی دیگر در شهرستان‌های خوی و تکاب مقرر شد ایجاد خوشه‌های فرش در آذربایجان غربی در قالب خوشه فرش افشار تکاب و خوشه فرش ریزماهی خوی به عمل آورده و مجوزهای لازم را اخذ کند.

دهقان با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد 102 فقره کارت شناسایی قالیبافی صادر شد بیان کرد: علاوه بر آن 381 فقره کارت شناسایی قالیبافی نیز تمدید شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا