Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 5008 ۱۳۹۶/۰۶/۱۹   

برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای به صورت ملی در ارومیه از فردا

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای به صورت ملی در ارومیه از فردا خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام محمدباقر کریمی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: اولین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای از فردا تا ۲۴ شهریور در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: شرکت های معتبر کشور در 110 غرفه محصولات و آثار خود را به نمایشگاه می‌گذارند که با ٤٠ درصد تخفیف به فروش گذاشته می‌شود.

کریمی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۲۰ هزار حلقه سی دی بازی اورجینال به صورت رایگان برای فرهنگ‌سازی در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت تا بازی‌های مناسب سنین معرفی شود که می‌توان به تیراندازی باکمان و آتش‌بازی و فوتبال دستی 50 نفره اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: دستاوردهای استان در این نمایشگاه ارائه می‌شود و بازی‌سازهای مطرح بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند.

کریمی با بیان اینکه برگزاری مسابقه جایزه بزرگ در دو رشته fifa٢٠١٧ و pes در این نمایشگاه در برنامه داریم، اظهار داشت: در هر دو رشته سه نفر برگزیده می شود که برای نفر اول یک دستگاه پی اس 4 و یک حلقه بازی با ارزش مادی بالا داده می‌شود، برای نفر دوم نیز یک دستگاه ایکس باکس و یک بازی اصلی و به نفر سوم نیز 300هزار تومان جایزه داده می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های ناشی از بازی های رایانه ای از دغدغه های مقام معظم رهبری است و اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، تبعات ناشی از این بازی ها بنیان بسیاری از خانواده ها را سست کرده و با چالش های اساسی مواجه خواهد کرد.

وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نگاه تخصصی به بحث بازی های رایانه ای دارد.

کریمی با بیان اینکه آذربایجان غربی جزو استان هایی بود که بدترین وضعیت را در توزیع، استفاده و تکثیر غیرمجاز بازی های رایانه ای در سطح کشور داشت، گفت: به دنبال اقدامات خوبی که در شورای فرهنگ عمومی انجام گرفت و همکاری مشترک با آموزش و پرورش و صدا و سیما آذربایجان غربی امروز جزو استان هایی است که بیشترین کار ایجابی را در مبارزه با بازی های رایانه ای غیرمجاز انجام داده است و در سطح ملی مورد تجلیل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کار سلبی و ایجابی و در حوزه نظارت بر بحث بازی های رایانه ای، نرم افزارها و سی دی کلوپ ها کارهای اساسی انجام گرفته است به طوری که در آینده نزدیک مجموعه‌های صنفی مربوط به کلوپ‌ها فیلم، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات رایانه‌ای و سخت‌افزاری علاوه بر دریافت پروانه کسب، مجوز فعالیت را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه همه بازی های رایانه ای مشکل آفرین نیست و مشکل اصلی، بازی های رایانه ای دارای صحنه های نامناسب است، اضافه کرد: این بازی ها حتی در کشورهای عربی و غربی برای سنین زیر ٢٠ سال ممنوع اعلام شده است.

وی اظهار کرد: ٧٠ نسخه بازی رایانه ای غیر قابل تولید و توزیع در ارومیه تولید می شد که با تلاش های کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاع رسانی به نهادهای مربوطه برای نظارت کامل موفق به برداشتن گامهای مثبتی برای مقابله با این امر شدیم.

کریمی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از بازی‌های رایانه‌ای باید به صورت جدی مورد واکاوی قرار گیرد، ادامه داد: تبعات ناشی از این بازی‌ها تا اندازه زیادی بنیان خانواده‌ها را سست و از نظر اخلاقی و تربیتی جوانان و نوجوانان را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا