اخبار
کد خبر : 5004 ۱۳۹۶/۰۶/۱۸   

دُر غلتان یا آبنبات؟

 

چند وقتی است که پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم بحث تغییر مسئولین در سطوح مختلف در استان آذربایجان غربی داغ شده است. مردمی که  به دولت تدبیر و امید رای داده اند چشم انتظار تغییرات هستند. هم در سطح مسئولین و هم در سطح زندگی شان.

چراغ اول را خود استاندار آذربایجانغربی مهندس سعادت روشن کرد و از اردیبهشت ماه تاکنون با تغییر چند فرماندار و مدیر کل نشان داد که پیام مردم را در ۲۹ اردیبهشت دریافت کرده است و تلویحا اعلام کرد که تغییراتش را در راستای بهبود مدیریت استان ادامه خواهد داد.

اما از سوی دیگر عده ای همزمان با موج کشوری تغییر استانداران سعی کردند این موج را به سمت آذربایجانغربی نیز بکشانند تا از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند. در این راستا با طرح نام افراد مختلف برای استانداری آذربایجانغربی پروژه ماهیگیری خود را آغاز کردند.

اخیراً بعد از گذر کردن از انواع اسامی مطرح شده، برخی محافل نام ((فریدون همتی)) دوست قدیمی و یار غار رحمانی فضلی وزیر کشور را برای استانداری آذربایجانغربی مطرح کرده اند. فردی با حدود دو سال سابقه استانداری که قبلا در صدا و سیما و دیوان محاسبات بوده و همین دوسال سابقه استانداری خود در استان بی حاشیه و کوچک قزوین را مدیون رفاقتش با رحمانی فضلی است!

همتی که از جریان اصولگرایی است در ابتدای دولت اول روحانی نتوانست نظر هیئت دولت را برای استانداری هیچ استانی جلب کند و استان قزوین با فشار وزیر کشور و برای خلاصی از دست استاندار احمدی نژادی به وی پناه برد، وی در دوران دوساله استانداری قزوین اقدام بارز و یا عملکرد چندانی نداشته و ظاهرا وزیر کشور بدنبال رزومه سازی برای ارتقای دوست قدیمیش به مدارج بالاتر می باشد!

اما پرسش این است که آیا  آذربایجانغربی قرار است سکوی پرش و ارتقای چنین افرادی قرار گیرد؟!

استان آذربایجانغربی که پاییز امسال کنگره دوازده هزار شهیدش را برگزار می کند و هنوز در مرزهای طویلش در درگیری با ضدانقلاب هر روز لاله ای پرپر می شود آیا تبدیل به آزمایشگاه وزارت کشور شده است که فردی با سابقه دوسال استانداری یک استان غیر امنیتی و فانتزی را جانشین شیخ الشیوخ استانداران با بیست سال سابقه استانداری در استانهای مختلف کشور نماید؟

استانی که از مسائل امنیتی و مرزی پیچیده اش گرفته تا بحران دریاچه ارومیه و شاخص های توسعه ای عقب مانده از میراث دوران سو مدیریت گذشته، امروز می رود تا با هدایتگری آقای سعادت ضمن حل معضلات مختلف، دریاچه ارومیه را که طبق محاسبات بایستی پارسال خشک می شد به مرحله تثبیت رسانده و از حالت امنیتی خارج کرده و به مساله زیست محیطی تبدیل نموده و مسائل مرزی و امنیتی را به بهترین نحو ممکن مدیریت کرده و شاخص های اقتصادی را بهبود بخشیده، به نحوی که آذربایجانغربی یکی از سه استان برتر در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۵ باشد، حال که این قطار در ریل خود افتاده و نیاز به ثبات و تداوم دارد نباید با یک تصمیم سلیقه ای آذربایجانغربی را دچار عقبگرد نمود!

این عقبگرد نه به صلاح ملک است و نه به صلاح مملکت.

تغییر مدیریت بدون در نظر گرفتن تراز مدیران و سوابقشان و نیز شرایط استانی، خطایی است که می تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. انتظار می رود دولت تدبیر و امید قدر رای بالای مردم استان آذربایجانغربی در انتخابات اردیبهشت ماه را بداند و پیام افزایش رای مردم استان به دولت در انتخابات ۹۶ نسبت به سال ۹۲ را درک کند. پیامی که حکایت از رضایت مردم استان از عملکرد استانداری سعادت بعنوان مقام عالی استان را در مجموع دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا