اخبار
کد خبر : 4996 ۱۳۹۶/۰۶/۱۷   

برنامه های فرهنگی و غرفه های جشنواره انگور در دهکده چی چست در جریان است

 

دبیر پنجمین جشنواره انگور گفت: برنامه های فرهنگی و غرفه های جشنواره انگور در دهکده چی چست در جریان است.

به گزارش نای قلم، ناصر رکاب با بیان اینکه فقط برنامه افتتاحیه پنجمین جشنواره انگور از لحاظ زمانی لغو شده و به روز دیگری موکول شده است، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و غرفه های جشنواره پابرجاست.

وی تاکید کرد: هیچ تغییر دیگری در برنامه جشنواره به وجود نیامده و شهروندان و مهمانان طبق روال عادی در حال بازدید از جشنواره هستند.

رکاب افزود: برنامه افتتاحیه همزمان با عید غدیر برگزار می شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی انگور ارومیه گفت: بی شک برگزاری جشنواره انگور به اقتصاد ارومیه و استان کمک کرده و صنعت گردشگری را نیز رونق می بخشد.

رکاب اظهار داشت: این جشنواره در سال گذشته به مدت هفت روز برگزار و امسال نیز از ۱۶ تا ۲۴ شهریور ماه با حضور مقامات بین المللی، کشوری و استانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال فاز نخست بزرگترین پروژه شهربازی شمال غرب کشور در ارومیه نیز همزمان با برگزاری جشنواره، رونمایی می شود.

دبیر پنجمین جشنواره ملی انگور ارومیه با اشاره به اینکه در طول اجرای جشنواره، هر روز برنامه های فرهنگی و هنری از طریق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز اجرا می شود افزود: در این رابطه مسابقات والیبال، کشتی محلی، نقاشی، آشپزی و موسیقی آشیقی نیز برگزار می شود. 

وی بیان کرد: همزمان با این جشنواره، جشنواره بزرگترین خوشه انگور و جشنواره بادبادک ها برگزار و از سوی دیگر جشنواره های موسیقی با دعوت از خوانندگان مطرح کشور نیز اجرا می شود.

رکاب با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره امسال هیچ هزینه ای برای شهرداری ارومیه در پی ندارد، گفت: شعار امسال جشنواره انگور”خودکفایی در جشنواره”بوده و هدف آن نیز حفظ سنت ها و نیاکان گذشته، ارتقای صنعت گردشگری در استان، حمایت از کشاورزان با توجه به اینکه ارومیه و آذربایجان غربی قطب تولید انگور و سیب در کشور بوده و ۳۴ نوع انگور در استان تولید می شود، است.

وی از ایجاد ۱۰۰ غرفه مختلف در کنار جشنواره خبر داد و تصریح کرد: این غرفه ها شامل صنایع دستی، تولیدات و منسوجات خانگی، مبلمان و نیز غذاهای سنتی از مشتقات انگور است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی انگور ارومیه با اشاره به حضور مهمانان خارجی در این جشنواره افزود: در این برنامه از شهردار ارزروم و وان ترکیه، مقاماتی از انگلستان و کشور آذربایجان نیز دعوت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۰ هزار نفر از جشنواره بازدید کردند بیان کرد: ۳۰ هزار نفر از آنها از سایر استان ها بوده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا