اخبار
کد خبر : 4993 ۱۳۹۶/۰۶/۱۷   

عید غدیر خم، روز تکمیل دین اسلام و بزرگ‌ترین عید اسلامی


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه‏ هاى پیامبر خدا (ص) براى دوام، عزت و شکوه اسلام و قرآن بود.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمد داداش زاده، در گفت و گوی خبری ضمن تبریک دهه ی امامت و ولایت، همچنین فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: غدیر از اساسى‏ ترین برنامه‏ هاى پیامبر خدا (ص) براى دوام، عزت و شکوه اسلام و قرآن بود. او در بازگشت از حجة‏الوداع آخرین رسالت ‏خویش را انجام داد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، سوره ی مائده آیه ی ۶۷ می فرمایند، «اى پیامبر، آنچه از سوى پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‏ اى، خداوند تو را از گزند مردم نگه مى ‏دارد. خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏ کند». در ادامه آیه ی اکمال دین «امروز دین شما را کامل کردم و نعمت ‏خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به‌عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم‏» نازل و روز غدیر جشن ولایت و وصایت ‏شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به دفاع جانانه ی حضرت صدیقه ی کبری (س) از حریم امامت و ولایت حضرت علی (ع)، گفت: پس از ارتحال پیامبر اسلام (ص)، آثار به یادگار مانده از ایشان در آن دوران بحرانى و پر تنش، بیانگر عزم راسخ و صلابت و شجاعت فوق العاده حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت امیرمؤمنان علیه‏ السلام است. جدیت ایشان در این راه، که منجر به شهادت مظلومانه‏ اش شد، نشان از توجه ویژه و اهتمام خاص حضرت به مسأله ی امامت امت و زمامدارى جامعه ی مسلمانان دارد.

داداش زاده تصریح کرد: حضرت زهراى اطهر (س) با آگاهى کامل از تدابیر رسول خدا (ص)‏ جهت امامت امیرمؤمنان علیه‏ السلام و با شناختى که از شخصیت على (ع) داشت، که یگانه فرد شایسته براى زمامدارى مسلمانان بود و با اطلاع از اوضاع سیاسى جامعه ی نوپاى اسلامى که با صدها خطر مواجه بود، وظیفه ی خود مى ‏دانست که از حق الهى امیرمؤمنان دفاع کند و در این راه، هیچ کوتاه نیاید. به همین دلیل بیش‏ترین حمله نیز به ایشان شد و خشن‏ ترین برخوردها با او انجام شد و آن حضرت نیز با کمال شجاعت و شهامت تا پاى جان ایستادند.

وی اضافه کرد: عید غدیر خم، با انتصاب امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) به ولایت و امامت روز تکمیل دین اسلام و بزرگ‌ترین عید اسلامی است. اهمیت غدیر در روایات اهل‌بیت (ع) به اندازه‌ای است که از آن به عیدالله الاکبر «عید بزرگتر الهی» یاد شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان بااشاره به برنامه های اجرا شده در دهه ی امامت و ولایت، همچنین جشن های در نظر گرفته شده ی روز عید غدیر خم، بیان داشت: برنامه های مختلفی با هدف تبیین جایگاه امامت و ولایت در مذهب تشیع، تشریح واقعه ی غدیر خم و مستندات قرآنی آن، بررسی علل شکل گیری غدیر در جامعه ی صدر اسلام و همچنین ریشه یابی علل تحقق نیافتن واقعه ی غدیر خم توسط این اداره ی کل درنظر گرفته شده که می توان به برخی از آنها مانند، برگزاری جلسه ای با مسئولین هیئات مذهبی شهرستان ارومیه، هماهنگی برای برگزاری جشن و مولودی در تمامی هیئات مذهبی استان، مسابقه ی بزرگ مولودی خوانی با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه در دهکده ی ساحلی چی چست همزمان با روز عید غدیر خم از ساعت ۱۸ عصر تا ۲۳، اعزام روحانی در روستاهای تابعه ی شهرستان میاندوآب برای برگزاری گفتمان های غدیر شناسی، برگزاری کارگاه غدیرشناسی ویژه ی بانوان و کارگاه ۲ روزه ی غدیرشناسی برای روحانیون مستقر استان، همچنین برپایی ۴۰ مورد ایستگاه صلواتی در سطح استان اشاره کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا