اخبار
کد خبر : 499 ۱۳۹۴/۰۶/۰۴   

آذربایجان غربی در ردیف شش استان آخر کشور از نظر تعداد بی سوادان است

* سه میلیون و 400 هزار نفر از کل بی سوادان و کم سوادان کشور زیر 10 سال و بالای 50 سال هستند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: استان آذربایجان غربی در ردیف شش استان آخر کشور از نظر تعداد بی سوادان است که لزوم تدوین یک برنامه مدون را می طلبد.

به گزارش نای قلم، علی باقرزاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات بخش سواد آموزی آذربایجان غربی 120 میلیارد ریال بوده که در صورت عملکرد مطلوب استان می توانیم این مبلغ اعتبار را به دو برابر نیز افزایش دهیم.

وی افزود: سه میلیون و 400 هزار نفر از کل بی سوادان و کم سوادان کشور نیز زیر 10 سال و بالای 50 سال هستند.

معاون وزیر اموزش و پرورش اظهار کرد: عمده بی سوادان در کشور در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند که باید توجه خاصی به این موضوع شود.

وی با اشاره به فواید باسوادی گفت: بررسی ها بیانگر این است که باسوادی در مقطع ابتدایی دارای سه اثر مهم است که کاهش فقر ، افزایش سلامت جامعه و فرد و مشارکت مردم در اجتماع و احترام به قواعد اجتماعی را در پی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هم اکنون شناسایی بی سوادان، جذب و آموزش آنها جزو کارهای مهمی است که در سازمان نهضت سواد آموزی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: شناسایی مهمترین کار ماست که در گذشته کمتر به صورت نظام مند به آن پرداخته شده است.

باقرزاده ادامه اداد: در زمینه جذب نیز با وجود مشوق های در نظر گرفته شده و در اختیار گذاشتن کتاب رایگان، علاقه و انگیزه ای برای سواد آموزی وجود ندارد که بیانگر عدم ترویج و فرهنگ سازی در این زمینه مهم است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در این زمینه باید رسانه به عنوان جهت دهنده هایی مهم به رفتار دستگاه اجرایی جهت داده و یاریگر نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش باشد.

وی اضافه کرد: در زمینه آموزش نیز تنوع در این زمینه لحاظ شده و آموزش ها به صورت گروهی و فردی به اقتضای موقعیت ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از روز گذشته برای بررسی مشکلات سوادآموزی در استان به این منطقه سفر کرده است، بازدید از شهرستان ها و نشست با مدیران مدارس و آموزش دهندگان آذربایجان غربی جزو برنامه های سفر وی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا