اخبار
کد خبر : 4986 ۱۳۹۶/۰۶/۱۳   

کتاب راهکارهای اقتصاد مقاومتی با رویکرد سیاست های کلی منتشر شد

 

کتاب راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد ایران برمبنای فهم و بکارگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی و شناسایی مسائل و مشکلات اقتصاد کشور و ارائه یک برنامه استراتژیک جهت عبور از مسیر گذار اقتصادی و تبین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در یک چهارچوب علمی منطبق با اصول پذیرفته شده اقتصادی، توسط معاونت اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی منتشر شد.

به گزارش نای قلم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی، به منظور شناسایی مشکلات اصلی اقتصاد کشور، نحوه مقابله با شوک ها و مخاطرات داخلی و خارجی و در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی،  دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اقدام به تهیه کتاب مذکور نموده است.

بر پایه این گزارش، کتاب مزبور در 7 فصل با عناوین مبانی و کلیات، در زمینه سرمایه گذاری خارجی گردآوری  و منتشر شده است.

در فصل اول که شامل مبانی و کلیات می باشد در 9 بخش شامل مقدمه، تعریف اقتصاد مقاومتی، ویژگی های اقتصاد مقاومتی، ارکان اقتصاد مقاومتی، اهداف اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی،الزامات اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، وجوه سیاست های اقتصاد مقاومتی، حوزه های کلان اقتصاد مقاومتی و منابع و مآخذ تنظیم شده است،

فصل دوم عناوینی چون محیط فعالیت اقتصادی در سه بخش مقدمه، تولید ناخالص  و بهروری را شامل می گردد، در فصل سوم عنوان مصرف در6 بخش شامل مقدمه، مصرف نهایی کالاها و خدمات، مصرف انرژی، مصرف انرژی حمل و نقل، مصرف انرژی کشاورزی و جمع بندی به چشم می خورد.

فصل 4 کتاب مشتمل بر عناوینی چون سرمایه گذاری مشتمل بر مقدمه، تشکیل سرمایه‌گذاری برحسب بخش های مختلف اقتصادی، سرمایه در تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری زیربنایی، مقایسه کشورهای سند چشم انداز، جمع بندی و راهکارهای اقتصاد مقاومتی و منابع و مأخذ است.

در فصل 5 کتاب عناوینی چون دولت با مقدمه آغاز و در 5 بخش با عناوین وضعیت درآمدها و مخارج دولت، سیاستهای پولی و ارزی، مقایسه با کشورهای سند چشم انداز و جمع بندی و راهکارهای اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در فصل 6 با عنوان تجارت خارجی، در 9 مبحث تحت عناوین مقدمه، صادرات، واردات، ترازتجاری، صادرات نفت، قاچاق، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقایسه با سند چشم انداز و جمع بندی و راهکارهای اقتصاد مقاومتی طبع شده و همچنین برای تکمیل کتاب، جمع بندی و نتیجه گیری در فصل هفتم کتاب منتشر شده و در کلیه مباحث کتاب هر جا که ضرورتی داشته، مجموعه قوانین مرتبط با آن مبحث نیز به تفصیل آورده شده است.

این کتاب توسط معاونت اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در 232 صفحه در قطع وزیری تألیف شده است.

علاقه مندان و دانش پژوهان می توانند برای دریافت فایل  کتاب " راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای اقتصاد ایران" به پورتال اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی آذربایحان غربی،  به نشانی www.ag.mefa.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا