اخبار
کد خبر : 4985 ۱۳۹۶/۰۶/۲۶   

بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از فردا آغاز می شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان از فردا 14 شهریورماه خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره تئاتر استان از فردا به مدت سه روز برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر فرصتی است که هنرمندان عرصه نمایش از ظرفیت ها و داشته های نمایشی استان در سطح ملی بتوانند دفاع کنند.

کریمی اضافه کرد: براساس سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره منطقه ای حذف شده و  منتخبین آثار در استان ها مستقیم در جشنواره فجر شرکت می کنند که صرف حضور هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر فرصت مغتنمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در این دوره از جشنواره از ۱۷ اثر برتر بعد از قریب به ۱۰۰ بار نمایش عمومی در مرکز استان و شهرستان ها، هشت اثر برگزیده شدند که این پنج اثر مربوط به ارومیه و سه اثر مربوط به شهرستان های نقده، پیرانشهر و میاندوآب است

به گفته وی سال گذشته سه اثر از استان آذربایجان غربی به جشنواره فجر ارسال شد که کار هنرمندانی از شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان بود.

کریمی اظهار کرد: علاوه بر هیات داوران، هیات بازبینی متشکل از اساتید حوزه هنرهای نمایشی شده است.

وی با اشاره به سطح مطلوب تئاترها برگزیده شده برای حضور در جشنواره استانی گفت: امروز سطح نمایش‌ها در استان از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه سخنان خود به پروژه تالار مرکزی ارومیه اشاره کرد و گفت: تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور است.

وی اذعان کرد: تالار مرکزی ارومیه از جمله طرح های ملی و مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت به استان در سال 86 است.

به گفته کریمی تالار مرکزی ارومیه در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع احداث می شود که تاکنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه حدود 20 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن بیش از 10 میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه کار انشعابات گاز، آب، پرداخت عوارض شهرداری انجام گرفته است، گفت: دو سالن تخصصی موسیقی و نمایش پیش بینی شده است که زیر نظر متخصصان به صورت کاملا حرفه ای و استاندارد احداث می شود.

تماشای آثار جشنواره تئاتر آذربایجان غربی برای عموم رایگان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا