اخبار
کد خبر : 4981 ۱۳۹۶/۰۶/۱۱   

آیین آغازین چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد

 

آیین آغازین چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در ارومیه آغاز شد.

به گزارش نای قلم، آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله قریشی مفسر بزرگ قرآن و نماینده استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، مدیران و مسئولان استانی و جمعی از حافظان، قاریان، داوران و اعضای جامعه قرآنی کشور در حسینیه ثارالله شهر ارومیه آغاز شد.

براساس این گزارش پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، توسط حامد ولی زاده قاری بین المللی قرآن، نمایش مذهبی حضرت ابراهیم به کارگردانی سید جواد هاشمی آغاز شد.

شاهد تلالو بیشتر نور رحمانی قرآن کریم در جهان هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با وجود تلاش دشمنان برای خاموش کردن نور قران کریم، شاهد تلالو بیشتر نور رحمانی قرآن کریم در جهان هستیم.

ناصر جوانبخت در آیین گشایش چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: شهید حججی با ایمان راسخ و برگرفته از قرآن کریم در برابر دشمنان ایستادند و مصداق دلدادگی و عشق جوانان ایران به قرآن کریم هستند‌.

وی افزود: کسب رتبه های بین المللی از سوی قاریان و حافظان قران کریم در سالهای اخیر، وظیفه استان آذربایجان غربی را در میزبانی از چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم سنگین تر کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: ستاد اجرایی مسابقات سراسری قرآن کریم با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی استان و نهادهای خصوصی برای میزبانی شایسته از نخبگان قرآنی کشور تلاش کرده است.

گسترش فرهنگ قرآنی موجب کاهش آسیب های اجتماعی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بتوانیم ملت را به سمت قرائت قرآن و اقامه نماز سوق دهیم بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

آیت الله علی اکبر قریشی مفسر بزرگ قرآن در آیین گشایش چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به اهمیت نماز و قرآن، اظهار داشت: باید تلاش شود جوانان به سمت قرآن و نماز حرکت کنند تا بسیاری از آسیب های اجتماعی در کشور رفع شود‌.

وی با اشاره به تاثیر آموزه های دینی در تربیت فرزندان، ادامه داد: کسانی که مسلمان هستند در داخل و خارج علیه ایران اسلامی تلاش می کنند، پیشانیشان با مهر آشنا نیست.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگان دینی نیز بر تربیت دینی فرزندان و آشنایی بیشتر آنها با آموزه های دینی تاکید کرده اند.

آیت الله علی اکبر قریشی افزود: جوانان ایران اسلامی در اختیار ما هستند و باید آنها را با قرآن و نماز بیشتر آشنا کنیم در این صورت است که جوانان دنبال فرهنگ های بیگانه نخواهند رفت.

وی خاطرنشان شد: همواره توسط بزرگان دینی توجه ویژه به پیامبر و امت ایشان، اهل بیت پیامبر و قرائت قرآن تاکید شده است و این امر نشان از اهمیت اقامه نماز و قرائت قرآن است.

آغاز رسمی پویش وقف مشارکتی قرآنی در سراسر کشور

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، ایجاد زمینه وقف در حوزه قرآن است چرا که موقوفات قرآنی در جامعه مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش چهلمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه اظهار کرد: وقف در حوزه قرآن از موضوعاتی است که باید به آن بیش از پیش پرداخته شود، چرا که این امر در جامعه کنونی مورد غفلت واقع شده است و لزوم پرداختن به آن احساس می شود.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور بیان کرد: باید اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن انجام گیرد تا به این نیاز جامعه پاسخ داده شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: چنانچه هر کس به اندازه توان خود در حوزه قرآن وقف کند مبلغی قابل توجه جمع آوری می شود که به واسطه آن می توان اقدامات گسترده ای را در حوزه علوم قرآنی انجام داد.

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: امید است که با آغاز رسمی پویش وقف مشارکتی قرآن کریم در سراسر کشور و همچنین انجام اقدامات خداپسندانه جامعه قرآنی بتوانیم گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی برداریم.

وی انجام فعالیت های قرآنی را نیازمند پشتوانه اقتصادی پایدار خواند و تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند یاری قاریان، جامعه قرآنی و فعالان قرآنی به ویژه رسانه ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پایان کمک به ایتام و محرومان و بی سرپرستان را از سفارشات اکید قرآن و دین اسلام خواند و افزود: این امر به جز با ترویج فرهنگ وقف میسر نمی شود.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا