اخبار
کد خبر : 4976 ۱۳۹۶/۰۶/۱۰   

بازدید بانوان خبرنگار ارومیه از یک واحد کارآفرینی/ با تمام توان در راستای رفع موانع کارآفرینی زنان گام برمی داریم

 

براساس آمارهای رسمی، نرخ بیکاری در میان بانوان به صورت قابل توجهی درحال افزایش است. به نظر می رسد جذب بانوان در سازمان های دولتی موجود که اکثرا با تورم نیروی انسانی مواجهند، عملی نباشد، از طرفی بخش خصوصی نیز نتوانسته است در جذب این سرمایه ها موفقیت قابل توجهی داشته باشد، لذا یکی از راهکارهای مهم جهت حل این معضل، توسعه کارآفرینی در میان زنان و دختران است.
کاربرد کارآفرینی بسیار فراتر از ایجاد شغل و اشتغال زایی است. کارآفرینی، فرایندی ارزشی است که منجر به تولید کالا یا خدمتی جدید می شود. با توجه به مشارکت همه جانبه زنان در آموزش عالی و حضور موثر آنان در عرصه های کسب و کار که نشانگر وجود شایستگی و توانمندی در آنهاست، ایجاد کسب و کار مبتنی بر کارآفرینی توسط زنان در مقیاس های کوچک و متوسط چه به صورت کار در منزل و چه به صورت ایجاد شرکت های تولیدی، دستاوردهای مهمی خواهد داشت.
ایجاد تفکر کارآفرینی و ورود به کسب و کار در میان بانوان باعث می شود که آنها با بهره گیری از استعدادهای بالقوه خود، افرادی خلاق، نوآور و کارآفرین شوند و خود را باور کنند که این خودباوری نه تنها منجر به تسلط و موفقیت آنان در زندگی شخصی شان می شود، بلکه بسیاری از ناهنجاری های فکری و روانی که امروز با آن دست به گریبانند را کاهش خواهد داد و آنان را به جایگاه واقعی خود می رساند .
باتوجه به محدودیت های سرمایه گذاری ازسوی دولت، کارآفرینی، اگر نگوییم تنها راه پیش رو است، دست کم یکی از مهمترین راه حل های معضل بیکاری زنان محسوب می شود .

یکی از زنان کارآفرین در ارومیه، زهرا میرزایی است.

وی در بازدید بانوان خبرنگار از این واحد کارآفرینی که به همت امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، هدف از افتتاح باغ رستوران آریانا را ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، کارتن خواب‌ها و غیره عنوان کرد.

میرزایی افزود: در این باغ رستوران برای 20 نفر اشتغال‌زایی شده است و سعی داریم در آینده با توسعه آن برای تعداد بیشتری از افراد آسیب‌پذیر جامعه از جمله بانوان سرپرست خانوار زمینه اشتغال را فراهم کنیم.

این باغ رستوران با صرف 100 میلیون تومان از محل صندوق کارآفرین راه اندازی  شده است.

وی با بیان اینکه تمام غذاهایی که در این مکان ارائه می شود به صورت ارگانیک تهیه و به صورت طبیعی و سنتی به خانواده ارائه خدمات داده می شود، اضافه کرد: در این باغ انواع غذاها، محصولات و ترشیجات خانگی دستپخت بانوان سرپرست خانوار عرضه می‌شود.

به گفته میرزایی پیک راگان با عنوان آژانس بانوان نیز به این محل اختصاص داده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی نیز گفت: تلاش در جهت برداشتن و رفع موانع کارآفرینی به ویژه حمایت از زنان سرپرست خانوار از رسالت های اداره کل بوده و در این زمینه با تمام توان گام بر می دارد.

شهلا تاجفر افزود: اگر هم افزایی بین دستگاهی صورت گیرد، می توان بانون کارآفرین و سرمایه گذار را در مسیرهای مورد نظر و شایسته هدایت کرد. 

وی تصریح کرد: در جامعه اي که مشارکت زنان در زمينه ي اشتغال و فعاليت هاي اقتصادي بيشتر باشد، رفاه اجتماعي نيز بيشتر خواهد بود، زيرا مشارکت زنان در بازار کار، موجب افزايش سطح توليد، افزايش درآمد سرانه و در نتيجه سبب افزايش رفاه اجتماعي کل جامعه مي شود.

تاجفر خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از کار خیر این زوج جوان، شرکت گاز برای گاز‌رسانی و سازمان زیباسازی شهرداری ارومیه برای گل‌کاری و گسترش فضای سبز آن قول مساعد دادند.

باغ رستوران آریانا در انتهای کمربندی خاتم‌الانبیاء پشت اداره منابع طبیعی نرسیده به جاده سرو خیابان لطفی پایین‌تر از خدمات موتوری شهرداری واقع شده است.

در پایان باید گفت که گرچه تجربه زنان کارآفرین حکایت از مشکلات و موانع بسیاری در مسیر کارآفرینی زنان دارد اما امید آن می رود که با عنایت مسوولان و تلاش بیش از پیش زنان درجهت رفع مشکلات، آینده ای بهتر را نظاره گر باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا