اخبار
کد خبر : 4973 ۱۳۹۶/۰۶/۱۰   

تعیین لکه های سرمایه گذاری آذربایجان غربی اجرایی می شود

 

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی گفت: تعیین لکه های سرمایه گذاری آذربایجان غربی امسال با مشارکت دستگاه های اجرایی استان، عملیاتی می شود.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفت و گوی خبری اظهار داشت: نقشه جامع سرمایه گذاری آذربایجان غربی به منظور معرفی قابلیت های استان و انجام برنامه ریزی های دقیق تر در حوزه سرمایه گذاری امسال تدوین می شود.

وی افزود: باید نقشه جامع سرمایه گذاری در استان به منظور معرفی قابلیت های استان و در راستای نحوه درست انجام اقدامات حوزه سرمایه گذاری تهیه شود.

به گفته غفارپور با تهیه نقشه جامع سرمایه گذاری تمامی مشکلات و راهکارهای رفع آن در حوزه سرمایه گذاری مشخص می شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان باید در تهیه این نقشه مشارکت و همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی یادآور شد: تاکنون حدود 103 فرصت سرمایه گذاری استان با مشارکت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی و منطقه آزاد ماکو احصا شده است.

غفارپور با بیان اینکه یکی از اولویت های حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در سطح استان است، تصریح کرد: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری  جزو پروژه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در ماده 70 برنامه پنجم مصوب شد و در قانون برنامه ششم و قانون بهبود مستمر کسب و کار کشور تاکید شده است.

وی تشکیل بانک اطلاعاتی را از ملزومات واحد سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: کلیه اطلاعات، قوانین و مقررات حوزه سرمایه گذاری، قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری تمام شهرستان ها، مشوق ها در حوزه مالیات، قانون کار و تامین اجتماعی در قالب یک فلش کارت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با بیان اینکه جذب و توسعه سرمایه گذاری خارجی و پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور و برش های استانی دو هدف عمده سازمان اقتصاد و داریی در حوزه جذب سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار استان را توانستیم با مشارکت فعالین اقتصادی دولتی و غیردولتی ارومیه در راستای شاخص های 24 گانه پژوهش های مجلس و شاخص های 11 گانه بانک جهانی به صورت گزارش مجلدی اجرایی و عملیاتی کنیم.

غفارپور تعداد پروژه های سرمایه گذاری خارجی را 17 پروژه اعلام و اظهار کرد: نظارت و راهبری پروژه های سرمایه گذاری در حال انجام هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات انجام شده و رفع مشکل تحریم ها، سهم 560 میلیون دلاری در نظر گرفته شده برای استان از محل 15 میلیارد دلاری جذب سرمایه گذاری خارجی تحقق یابد که این مهم امکان پذیر نیست مگر با مشارکت دستگاه های اجرایی به ویژه اتاق بازرگانی ارومیه به عنوان تنها نهاد رسمی و تشکل غیر دولتی در استان.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا