اخبار
کد خبر : 4971 ۱۳۹۶/۰۶/۰۹   

کتاب قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی منتشر شد

 

کتاب قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری مناطق آزاد تجاری، ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی منتشر شد.

کتاب قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری، ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی با رویکردی کاربردی و جامع، در راستای اجرایی کردن سند راهبردی وزارت اقتصاد مبنی بر افزایش آگاهی مدیران و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی استان به منظور افزایش توان ثروت آفرینی کشور در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی تهیه و در قطع رقعی منتشر شد.

به منظور تسهیل و تسریع توسعه در مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی و همچنین لزوم آشنایی و افزایش آگاهی مدیران و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی استان، دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اقدام به تهیه کتاب مذکور کرده است.
بر پایه این گزارش، کتاب مزبور در 3 بخش با عناوین "مقدمه"، "قوانین و مقررات" و "راهنما، پرسش و پاسخ" در زمینه سرمایه گذاری خارجی گردآوری شده است.
در بخش اول به تعاریف مناطق آزاد تجاری و صنعتی در ایران و جهان، در بخش دوم به قوانین و مقررات مرتبط با نحوه سرمایه گذاری، روادید، اشتغال و بیمه اتباع خارجی، ثبت شرکت با مشارکت اتباع خارجی، نقل و انتقال زمین، معافیت مالیاتی و ورود و خروج کالا، تجهیزات، مواد اولیه به تفکیک 3 منطقه سرزمین اصلی، مناظق آزاد تجاری _ صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی پرداخته است.
در بخش دوم این کتاب که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است، موضوعاتی از قبیل اطاعات عمومی، ارزیابی، ثبت، نقل و انتقال سرمایه های خارجی، حل و فصل اختلافات، مسایل مالیاتی و مسائل گمرکی مورد بررسی قرار گرفته است.
در پایان این کتاب، سه ضمیمه، قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی،آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی و قوانین و مقررات مربوط به ثبت شعبه و نمایندگی شرکت های خارجی در ایران عیناً درج شده است.
این کتاب توسط دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه گذاری در 144 صفحه در قطع رقعی تهیه و  فایل آن به صوت  pdfاز طریق سایت این اداره کلwww.ag.mefa.ir"" در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا