اخبار
کد خبر : 4968 ۱۳۹۶/۰۶/۰۹   

تکمیل زیرساخت های چهار پایانه مرزی در آذربایجان غربی

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تکمیل زیرساخت های چهار پایانه مرزی در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، عبدالحسین علی اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای تکمیل زیرساخت ها در چهار پایانه مرزی بازرگان، تمرچین، سرو و رازی نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه می شود که قراردادها در سازمان راهداری و حمل و نقل مرکزی منعقد شده است، عملیات اجرایی توسط پیمانکارانی که در ستاد انتخاب شدند انجام می گیرد و مهندسین مشاور نظارت می کنند.

وی افزود: تکمیل محوطه سازی و تکمیل ورودی و خروجی بخش مسافر و کالا در پایانه مرزی بازرگان از بهمن ماه سال 94 شروع شده و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته علی اکبری برای اجرای این پروژه 157 میلیارد ریال تخصیص یافته که مدت پیمان 29 ماه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پیشرفت فیزیکی پایانه مرزی بازرگان را 55 درصد اعلام کرد.

وی تصریح کرد: محوطه سازی، احداث سایبان مسیر مسافران، تکمیل تاسیسات و دیوارکشی پایانه مرزی تمرچین نیز با تعیین پیمانکار طی دو هفته آینده شروع می شود.

علی اکبری مبلغ پیمان را  142 میلیارد ریال و مدت قرارداد را 18 ماه اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خصوص پایانه مرزی رازی خوی گفت: برای احداث سالن های مسافر و تجاری، ساماندهی رودخانه قطور و احداث پل روی رودخانه قطور  81 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی افزود: فاز اصلی پروژه که شامل احداث سالن های مسافر و تجاری است از طرف مشاور در حال تهیه است که اگر کار تهیه اسناد شروع شود بلافاصله از طریق مناقصه عمومی پیمانکار انتخاب می شود.

پایانه مرزی رازی خوی به صورت تجمیعی احداث می شود

به گفته علی اکبری پایانه مرزی رازی خوی به صورت تجمیعی و در طبقات مختلف در زیربنای حدود پنج هزار و 500 متر مربع احداث می شود.

این مقام مسئول افزود: عملیات ساخت سالن مسافری پایانه مرزی سرو از نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گفته وی عملیات احداث این سالن سال گذشته در مساحتی معادل 9 هزار و 700 مترمربع آغاز شد که چهار هزار و 600 مترمربع مساحت زیربنا شامل ساختمان دو طبقه است و مابقی نیز به محوطه و تاسیسات زیربنایی اختصاص خواهد یافت.

علی اکبری اعتبار اختصاصی برای ساخت سالن مسافری پایانه مرزی سرو را 12 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: تکمیل زیرساخت ها و کیفی سازی خدمات در پایانه های مرزی یکی از سیاست های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شمار می رود که ساخت سالن کنونی در راستای این سیاست ها انجام می شود.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی کشور، مرز بازرگان ماکو است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در رابطه با پایانه‌های مرزی کشور گفت: 23 پایانه مرزی و زمینی در کشور وجود دارد که 5 پایانه در آذربایجان است و در بین این 23 پایانه مرزی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرز زمینی کشور، مرز بازرگان ماکو است.

علی‌اکبری با اشاره به میزان تردد مسافران از پایانه مرزی سرو گفت: در 5 ماهه گذشته، یک هزار و 570 دستگاه اتوبوس، 7 هزار و 317 دستگاه سواری و 4 هزار و 159 دستگاه کامیون از این پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

وی  گفت: تاکنون 210 هزار و 749 نفر مسافر شامل 67 هزار و 565 نفر مسافر خارجی وارد کشور شده‌اند و بیش از 143 هزار نفر مسافر داخلی از این پایانه تردد کرده‌اند.

تخصیص 604 میلیارد ریال برای نگهداری راه های موجود و ابنیه های مربوطه

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین رسالت های مهم راهداری و حمل و نقل جاده ای حفظ و نگهداری راه های موجود و ابنیه های مربوطه است، تصریح کرد: امسال از منابع ملی سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای 604 میلیارد ریال مصوب شده است که با مرور زمان برای پروژه هایی که تعریف شده است تخصیص می یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: از مهم ترین پروژه هایی که در بخش راهداری و نگهداری اجرا می شود لکه گیری و روکش آسفالت 13 کیلومتر از محور ارومیه - تبریز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 400 میلیون تومان است که عملیات اجرایی آن طی هفته آینده آغاز می شود.

به گفته علی اکبری حدود 45 میلیارد تومان هم برای نگهداری تاسیاست و ساختمان های فعلی پایانه های مرزی، توسعه و نگهداری سیستم های حمل و نقل هوشمند هزینه می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا