اخبار
کد خبر : 4966 ۱۳۹۶/۰۶/۰۸   

بهره برداری همزمان از 47 طرح آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی

 

بهره برداری همزمان از طرح های آبرسانی به 47 روستای استان با حضور استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش نای قلم، این طرح ها درقالب 15مجتمع آبرسانی هستند  و در اجرای آن چهارحلقه چاه عمیق حفر و چهار رشته چشمه و قنات نیز بازسازی و بهسازی شده است.

اجرای 109کیلومتر خط انتقال و 85 کیلومتر شبکه توزیع و 940 مترمکعب منبع زمینی ذخیره آب از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای طرح های آبرسانی به این روستاها است.

با بهره برداری ازاین طرح ها، هفت هزارو891خانوار روستایی با 25هزارو925 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

برای اجرای این طرح ها 117هزارو815 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی ، صندوق توسعه ملی و منابع داخلی هزینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در آیین بهره بر داری از این طرح ها که در روستای لک از توابع ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه از سالهای گذشته  مطالعات احداث  ۱۷ سد در آذربایجان غربی انجام شده بود و برخی نیز به بهره رسیده اند ، گفت: بر اساس سیاست های دولت در احیای دریاچه ارومیه برخی از این طرح ها متوقف شده که امیدواریم سد نازلو که یکی از سد های مرزی و مهم استان است فعال و به بهره برداری برسد و برخی از مشکلات آب این مناطق حل شود.

سعادت با قدردانی از حضور مردم در حوزه های مختلف ، گفت: با وجود کمبود اعتبار و مشکلات مالی، دولت توانسته اقدامات قابل توجهی را در محرومیت زدایی ، اجرای طرح های گاز رسانی ، آب رسانی ، برق رسانی ، آسفالت و اجرای طرح های هادی را در روستاها انجام دهد .

وی ادامه داد: مردم از مسئولان خدمت می خواهند و این درخواست های مردم برای مسئولان رحمت است و باید تلاش کنیم مشکلات مردم حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این آیین ، افزود: ازآغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، 333 روستای استان ازنعمت آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردارشده اند.

کاظم محمدی اقدم اظهار داشت: با آبرسانی به این تعداد روستا، 44 هزار و 86 خانوار با 169 هزار و 64 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.

وی با اعلام اینکه برای آبرسانی به این تعداد روستا بیش ازیک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید، اعتبارات مصوب 2.6 برابر و اعتبارات تخصیص یافته نسبت به سال 91نیز 3.3 درصد رشد داشته است.

به گفته محمدی اقدم همچنین در این سال هاعملیات اجرایی در 455 روستای استان با جمعیت حدود227 هزار نفر اقدامات لازم صورت گرفته است به طوری که از بابت عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها 140 میلیارد تومان هزینه شده است که 259 روستا با جمعیت 120 هزار نفر در سطح 2 پایدار ماندند، 165 روستا از سطح 2 به یک ارتقا پیدا کرده است، 31 روستای غیرقابل برخوردار با جمعیت پنج هزار و 500 نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید جمعیت تحت پوشش 3.76 درصد نسبت به سال 91 ارتقا یافته است.

محمدی اقدم اظهار کرد: در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم، 8/11 درصد رشد در لوله گذاری و 14 درصد نیز در تعداد مشترکین افزایش داشته ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه شاخص بهره مندی در استان 14.13 درصد ارتقا یافته است، یادآور شد: شاخص بهره مندی استان آذربایجان غربی 72.4 درصد و کشوری 71.3 درصد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا